در روژآوا به مناسبت ۲۵ نوامبر مراسم‌هایی برگزار شد

در کوبانی و شهبا و قامیشلو، مراسم‌هایی به مناسبت ۲۵ نوامبر برگزار شد.

به مناسبت نزدیک شدن به ۲۵ نوامبر، روز مبارزه علیه خشونت زنان،در کوبانی و شهبا و قامیشلو فعالیت‌هایی انجام شد.

کوبانی

به این مناسبت، در کوبانی بروشورهایی در بین ساکنین کوبانی توزیع شد. در این بروشورها، خواستار مبارزه با خشونت علیه زنان، تاکید بر اهمیت مشارکت زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، و همچنین شناسایی سطح قدرت، اراده و درک زنان بودند.

در شهر پلاکارد «نیروی خود را بشناس، علیه خشونت فریاد بزن، سکوت مکن» نصب شدند.

شهبا

در همین راستا، دفتر مؤسسه‌ی سارا در شهبا، اطلاعیه‌ای را قرائت کرد. این اطلاعیه در اردوگاه سردم با حضور و شرکت سازمان‌ها و مؤسسات به زبان عربی و کوردی قرائت گردید.

در اطلاعیه جنایت و خشونت علیه زنان شدیدا محکوم گردید.

همچنین به جنایات دولت اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن علیه زنان در مناطق اشغالی اشاره شد، تاکید شد، تجاوز جنسی و روانی و قتل و ربودن و دستگیری علیه زنان صورت می‌گیرد.

در اطلاعیه تاکید شد: «به لطف اندیشه و فلسفه‌ی رهبر آپو، به آزادی و رهایی رسیدیم. تمامی زنان تحت بردگی را آزاد خواهیم کرد. آزادی زن، آزادی جامعه است.»

قامیشلو

در شهر دِرک واقع در قامیشلو، از سوی جنبش هلال زرین منطقه‌ی جزیره نمایشگاه نقاشی افتتاح گردید.

نمایشگاه با شعار «انقلاب زنان را با هنر مزیین می‌کنیم» در مرکز فرهنگ و هنر دجله افتتاح گردید. ۴۵ تابلوی نقاشی درباره‌ی مقاومت و مبارزه‌ی زنان و پرتره‌ی زنان شهید به نمایش در آمدند.

مدیر جنبش هلال زرین کانتون قامیشلو، افتتاح این نمایشگاه را به رهبر خلق کورد و تمامی زنان تبریک گفت و در ادامه اعلام نمود: «"آن‌چه ما را در این‌جا جمع کرده است، اندیشه و فلسفه‌ی رهبر عبدالله اوجالان است. رهبر اوجالان فداکاری‌های زیاد و بزرگی برای آزادی زنان انجام داد.برای به اتمام رساندن رویاهای رهبری، این نمایشگاه‌را افتتاح کردیم تا مقاومت زنان را برجسته شود.»

این نمایشگاه توسط مادر شهید، شبلی‌، خانه سعدون، با شعار «ژن، ژیان، آزادی» افتتاح گردید.