در روژآوا مکان‌های غیرنظامی و خدماتی مورد هدف قرار می‌گیرد

از صبح امروز زیرساخت غیرنظامی و خدماتی روژآوا تحت بمباران شدید دولت ترکیه قرار دارد. حملات در مناطق مختلف در حال گسترش است. در پی حملات افرادی قربانی و‌ مجروح شده‌اند.

حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به شمال و شرق سوریه از ابتدای ماه سپتامبر وارد مرحله‌ی تازه‌ای شده است. دولت اشغال‌گر ترکیه سال‌هاست به شکلی سیستماتیک مردم غیرنظامی و زیرساخت غیرنظامی و خدماتی را بمباران می‌کند، چندین منطقه را اشغال‌ کرده است. رژیمی تروریست را تاسیس کرده است، این‌بار وزیر خارجه‌ی آن، هاکان فیدان، به تمام جهان اعلام کرده است که «زیرساخت غیرنظامی» را مورد هدف قرار خواهند داد و به جنایات جنگی ادامه خواهند داد.

امروز پنج‌شنبه به ویژه در مطقه‌ی جزیر حملات شدیدی اتفاق می‌افتد. از صبح امروز مناطق زیادی در این منطقه صورت گرفته است. مکان‌هایی که مورد هدف قرار می‌گیرند شامل سد، پمپ بنزین، ایست‌گاه پمپاژ آب، اردوگاه مهاجران، روستا و خودروهای غیرنظامی هستند.

در حسکه ۴ غیرنظامی زخمی شدند

بامداد امروز حسکه شدیدا بمباران شد. هواپیماهای جنگی روستای مشیرفه حمه‌ واقع در جاده‌ی حسکه-تل تمر در شمال شهر حسکه را بمباران کردند.

در نتیجه‌ی این بمباران‌ها ۴ روستایی مجروح شدند، وضعیت سلامتی ۲ تن از آن‌ها نامطلوب می‌باشد. اسمی زخمی‌ها: علی حمو ناسو (۷۰ ساله)، بشیر عیسی حمید (۴۹ ساله)، عبدالعزیز المحمد و عدنان بهرو عبدالله هستند.

اردوگاه واشوکانی مورد هدف قرار گرفت

پس از مدت کوتاهی از این حمله، اطراف اردوگاه واشوکانی بمباران شد.

اردوگاه واشوکانی توسط اداره‌ی خودمدیریتی برای کسانی که پس از اشغال سریکانی مجبور به مهاجرت شده‌اند، ساخته شده است. قبلا نیز چندین مرتبه این اردوگاه مورد هدف قرار گرفته است.

در تل تمر یک پهباد سقوط کرد

روستای تویلی‌ تل تمر واقع در کانتون حسکه، از سوی پهباد دولت اشغال‌گر ترکیه بمباران شد.

این پهباد که از نوع بیرقدار دولت ترکیه بین روستاهای روگبه و ابو نقا در منطقه تل تمر سقوط کرد. اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

در شرا یک پهباد ساقط شد

در نزدیک روستای شوراغه یک پهباد دولت اشغال‌گر ترکیه ساقط شد.

در عامودا مردم غیرنظامی مورد هدف قرار گرفتند

پیش از ظهر امروز دولت ترکیه روستای تل حبش در عامودا را مورد هدف قرار داد، این حلمه خسارات جانی و مجروح در پی داشته است.

ایستگاه پمپاژ آب مورد هدف قرار گرفت

حدود ساعت ۱۲:۰۰ پهباد روستای رکبه‌ در تل تمر واقع در حسکه را بمباران کرد. ایستگاه پمپاژ آب رکبه مورد هدف قرار گرفته و خسارت مادی در پی داشته است.

در کوبانی یک روستا ۳ مرتبه مورد هدف قرار گرفت

همزمان در جنوب کوبانی روستای قسفه‌  ۳ مرتبه مورد هدف قرار گرفت، در نزدیکی روستای خراب عشکه‌ در کوبانی یک موتور سیکلیت‌ مورد هدف قرار گرفت.

۴ ایستگاه نفت مورد هدف قرار گرفتند

همچنین پهباد دولت ترکیه ایستگاه روستای گرده‌هولی واقع در تربه‌سپی را بمباران کرد.

همچنین ایستگاه القوص در شمال چلاغا را بمباران کرد.

هواپیماهای دولت اشغال‌گر ترکیه پمپ بنزین محله‌ی‌ میسنون، روستای سگیرکه واقع در قامیشلو را بمباران کردند.

در نتیجه‌ی این حمله پمپ بنزین آتش گرفت.

اداره‌ی خودمدیریتی: دولت ترکیه جنایت جنگی انجام می‌دهد

اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه اطلاعیه‌ای در رابطه با حملات منتشر کرد.

در اطلاعیه ذکر شده است که حمله به مکان‌های خدماتی موضعی خصمانه است و یک جنایت جنگی است.

اداره‌ی خودمدیریتی از شورای امنیت سازمان ملل متحد، ائتلاف بین‌المللی، سازمان‌های بین‌المللی، سازمان‌های حقوقی و بشردوستانه، همچنین از روسیه درخواست کرده است تا موضع جدی را اتخاذ نمایند و در برابر دولت ترکیه بایستند.