در شهر دِریک انزوای علیه رهبر خلق کورد محکوم شد

اهالی شمال و شرق سوریه انزوای تحمیلی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کردند.

راهپیمایی اعتراضی به انزوای امرالی

دولت ترکیه در ۷ می به بهانه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌(مجازات انضباطی) ملاقات رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان با وکلا و خانواده را تا ۳ ماه ممنوع کرد. اهالی شهر دِریک، گِرکه‌لک، چل‌آخا و تل‌کوچر با یک راهپیمایی این تمصمیم را محکوم کردند.

راهپیمایی در جلوی پارکینگ اتوبوس‌های شهر دریک آغاز شد. اهالی تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پلاکاردهایی با عنوان ‌‌«آزادی جسمانی و عدالت برای رهبر آپو» را برافراشتند.

راهپیمایی در مقابل مرکز جوانان انقلابی سوریه به پایان رسید و به یک تجمع تغییر کرد. سپس، ریاست‌ مشترک مجلس حزب اتحاد دمکراتیک ‌(پ‌ی‌د) شعبه گرکه‌لک، ادریس احمد سخنرانی کرد و از اهمیت فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای خلق‌های منطقه و خلق‌های ستم‌دیده بحث به میان آورد.

احمد گفت‌: ‌«سلطه‌گران هژمونیک، آزادی، برابری و ملت دمکراتیک را قبول نمی‌کنند، به همین دلیل رهبر عبدالله اوجالان را اسیر کرده‌اند و انزوای تحمیلی را تشدید می‌کنند، برای اینکه نگذارند تفکرات رهبر آپو در جهان اشاعه یابد این کار را می‌کنند. آنها با تصمیمات خود نقض حقوق بشر را ادامه می‌دهند.‌»

احمد گفت برای اینکه آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان محقق شود، باید مبارزه قدرتمندتر اجرا شود.

عضو مجلس شهرک تل‌کوچر، علی عُبید، سکوت نیروها و سازمان‌های حقوقی و مدنی در مقابل جرایم و جنایت‌های دولت ترکیه برعلیه زندانیان سیاسی و نقض معیارهای بین‌المللی، را محکوم کرد.

عبید اشاره داشت که خلق این منطقه ساکت نخواهند ماند و تا زمانی که آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را بدست آورند در میادین حضور خواهند یافت.

این کنش با سردادن شعار ‌«بدون رهبری حیات میسر نیست» به پایان رسید.