در شهر رقه عملیاتی علیه گروه‌های پخش مواد مخدر انجام شد

نیروهای امنیت داخلی اعلام کرد، طی عملیاتی در روستاهای رقه ۴۲ فروشنده‌ و مصرف کننده‌ی مواد مخدر دستگیر شده‌اند و همچنین مقداری سلاح، مهمات و مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد.

عضو فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه، علی حسن، در رابطه با عملیات  «انتقام شهدای نیرو ضد مواد مخدر» در مقر این نیرو در رقه بیانیه‌ای صادر کرد.

در اطلاعیه ذکر شده است: «بر اساس وظیفه‌ی اخلاقی و حرفه‌ای خود در قبال شهدای ما که در نیروهای ما در مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کردند، مورد هدف هواپیماهای جنگی دولت اشغال‌گر ترکیه در حمزه بگ‌ قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. برای تایید وفاداری و ادامه‌ی راهشان، در ازای فداکاری‌هایی که کردند، نیروهای ما برای امنیت جامعه و ریشه کنی مواد مخدر در منطقه، شروع به انجام عملیات را از شب ۲۷ اکتبر آغاز کردند و با یورش به مکان‌های فروش، قاچاقچیان و مصرف کنندگان مواد مخدر ۴۲ نفر را دستگیر و مقادیر زیادی مواد مخدر را کشف و ضبط کرد.

بر اساس این اطلاعیه، اقلام کشف شده عبارتند از:

۵۵۷۰۰۰ عدد قرص کاپتاگون، ۶۰ عدد فوم حشیش، ۲ قبضه کلاشینکف، ۱۳ عدد خشاب کلاشینکف، ۳ قبضه تپانچه ۹ میلی متری، ۵ نارنجک، ۶ عدد خشاب تپانچه، ۱۰ عدد اسلحه‌ی سفید، ۲/۷۰۰ کیلو گرم مس بلوری،۲۶۱ عدد گلوله‌ی کلاشینکوف، ۵۳ فشنگ ۹ میلی متری ، ۴۱ فشنگ‌ بی‌کی‌سی، ابزار استفاده از مواد مخدر، ۲۳ تلفن.

در این بیانیه اشاره شده است که این اولین گام برای انتقام از شهدای حمله به حمزه بیگ است و اعلام کرد: «این گام تا تامین امنیت جامعه‌ی خود ادامه خواهد داشت».