در شهرهای دِریک و عامود توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر محکوم شد

با فرارسیدن ۲۶مین سالگرد شهادت توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر، در شهرهای عامود و دریک شمال و شرق سوریه کنش‌هایی برای محکوم کردن این توطئه بین‌المللی انجام شد.

با فرارسیدن ۲۶مین سالگرد آغاز توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در شهرهای عامود و دیریک ۲ کنش جداگانه برگزار شدند.

دِریک

ابتکارعمل وکلای سوریه‌ای برای دفاع از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در رابطه با اهداف توطئه بین‌المللی یک سیمنار در مرکز فرهنگ و هنر دجله برگزار کرد.

ریاست مشترک این ابتکارعمل،‌ محمد امین النعیمی سخنرانی کرد و از اهداف این توطئه بین‌المللی بحث نمود او همچنین مشخص کرد که هدف اساسی آن توطئه از میان برداشتن حیات مشترک مسالمت‌آمیز و صلح‌آمیز در میان خلق‌ها بود و تلاش‌های توطئه‌گران به موفقیت نرسیدند.

محمد امین النعیمی توجه‌ها را به نقش وکلا برای بدست آوردن آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشت و فراخوان گسترش میدان کنش‌ها و ادامه‌دادن کار و کنش‌های حقوقی در این چارچوب را داد.

در پایان این سمینار، مشارکت‌کنندگان درباره روش فعال‌تر کردن نقش وکلا گفتگو کردند.

عامود

در همان چارچوب حزب اتحاد دمکراتیک ‌(‌پ‌ی‌د) با هماهنگی مجلس شهر عامود یک جلسه را سالن پ‌ی‌د برگزار کردند. صدها نفر از اهالی این شهر، اعضای نهادهای مدنی و نهادهای خودمدیریتی دمکراتیک در این سمینار مشارکت کردند.

در این جلسه درباره نظام شکنجه و نسل‌کشی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ توطئه بین‌المللی و الزام گسترش مبارزه برای بدست آوردن آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گفتگو شد.

در ارزیابی‌های این جلسه نظام شکنجه و نسل‌کشی امرالی رد شد.