در شمال و شرق سوریه، عید رستاخیز را گرامی داشتند

در چندین منطقه شمال و شرق سوریه ۳۹امین سالگرد کارزار ۱۵ اوت را گرامی داشتند.

در چند شهر شمال و شرق سوریه،  ۳۹امین سالگرد ۱۵ اوت، با مراسم دسته‌جمعی گرامی داشته شد.

قامیشلو

هزاران ساکن کورد، عرب و سریان و ارمنی برای گرامیداشت ۳۹ مین سالگرد ۱۵ اوت مراسمی با شعار "ما کارزار ۱۵ اوت را به رهبری تبریک می گوییم"، برگزار کردند.

این مراسم در ورزشگاه ۱۲ مارس برگزار شد. از طرف مجلس خانواده شهدا، مادر شهید محی  الدین گلو، شمس خان گلو، سالگرد کارزار ۱۵ اوت را تبریک گفت.

سپس رئیس مشترک مجلس خانواده شهدای قامشلو معصوم حسن گفت : " ما برای دستیابی به آزادی در مسیر فرمانده عگید و رفقایش مبارزه می‌کنیم. کارزار ۱۵ اوت توانست خلق های شمال و شرق سوریه را متحد کرده و در سایه این فرماندهان یکی شده و دارای خود دفاعی هستند".

عامودا

صدها ساکن منطقه عامودا در کانتون قامشلو سالگرد کارزار ۱۵ اوت را در سالن بیلیسان گرامی داشتند. مراسم با شعار "سالگرد کارزار ۱۵ اوت را به رهبر آپو تبریک می‌گوییم" برگزار شد.

میدان با تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و فرمانده عگید و زنان شهید پیشاهنگ مزین شد.

در این مراسم رئیس مشترک مجلس خانواده شهدای عامودا زیوار سلیمان ۱۵ آب را به خلق کورد و خلقهای فرودست تبریک گفت و اعلام کرد ، " گلوله اول کارزار ۱۵ اوت علیه سیاست پاکسازی، انکار و ستم به خلقهای خاورمیانه شلیک شد. کارزار ۱۵ اوت برای خلق کورد رستاخیز بود و برای خلقهای منطقه، امید زندگی آزاد را  به ارمغان آورد ".

این مراسم با سرود خوانی و پایکوبی پایان یافت.

رقه

حزب اتحاد دموکراتیک و ساکنین رقه، ۱۵ اوت را در محله الکراد شمال رقه گرامی داشتند.

در این مراسم اعضای حزب اتحاد دموکراتیک، مجلس خانواده شهدا و سازمانهای مدنی و نظامی و همچنین اعضای اداره خود مدیریتی شرکت کردند.

در این مراسم مادر شهدا، مشعل عید رستاخیز را روشن کردند.

سپس رئیس مشترک شورای امور اجتماعی اداره خود مدیریتی شمال و شرق سوریه جیهاد حسن گفت : "  کارزار ۱۵ اوت روزی تاریخی است که خلق کورد در مقابل دولت اشغالگر و فاشیستی ترکیه قیام کرد".

از طرف حزب اتحاد دموکراتیک، عضو این حزب ایزدان شیخی کارزار ۱۵ اوت را تبریک گفت و اعلام کرد: "شلیک اولین گلوله به دست شهید معصوم کرکماز، خلق منطقه را از نو زنده کرد".

در این مراسم چندین شعر به زبانهای کوردی و عربی خوانده شد و حاضران به سرودخوانی و پایکوبی پرداختند.