درخواست جنبش جامعه دموکراتیک از جامعه جهانی در خصوص انزوا

جنبش جامعه دموکراتیک از کمپین جهانی آزادی برای عبدالله اوجالان، رهبر خلق کورد و راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد حمایت کرد و از نهادهای بین‌المللی خواست تا بر دولت ترکیه فشار وارد کنند.

جنبش جامعه دموکراتیک در بیانیه کتبی خود از نهادهای بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد خواست تا بر دولت ترکیه فشار بیاورند.

جنبش جامعه دموکراتیک گفت: «سیاستی که دولت فاشیست ترکیه دنبال می‌کند یک سیاست نژادپرستانه و تاریخی است که از امپراتوری عثمانی به ارث رسیده است. دولت فاشیستی از توسعه جامعه و شکل‌گیری استانداردهای واقعی دموکراتیک چه در ترکیه و چه در کشورهای اطراف هراس دارد. و همیشه سعی می‌کند از اراده این مردم انتقام بگیرد.»

ادامه این بیانیه به شرح زیر است:

«در این دوره، ترکیه می‌بیند که مرکز نفوذ واقعی در سیاست منطقه و جهان، رهبر عبدالله اوجالان است. رهبر عبدالله اوجالان روحیه مقاومت اراده مردمی و فرهنگ‌های بشریت را زنده کرد، اما دولت فاشیست از این تحول هراس دارد. به همین دلیل، آگاهانه سیاست نسل‌کشی را برای از بین بردن آرمان رهبر عبدالله اوجالان از داخل و خارج انجام می‌دهد.

بنابراین، دولت فاشیستی فکر می‌کند که می‌تواند بر جنایات فجیعی که مرتکب می‌شود، سرپوش بگذارد. به همین دلیل همچنان به اسارت رهبر و سلب حقوق وی را ادامه می‌دهند تا مبارزه و مقاومتش را از بین ببرند.

ما به عنوان جنبش جامعه دموکراتیک از همه سازمان‌های حقوقی و مدنی بین‌المللی، بویژه سازمان‌های تحت پوشش سازمان ملل، سازمان‌های مرتبط با پرونده‌های زندانیان و سی‌پی‌تی می‌خواهیم که دولت فاشیست ترکیه را تحت فشار قرار دهند. و از زور استفاده کنند. سرنوشت رهبری باید روشن گردد. نمایندگان باید به دیدار رهبر عبدالله اوجالان بروند، از وضعیت سلامتی او مطلع شوند و اقدامات عملی برای تحقق آزادی جسمانی رهبر آپو انجام دهند.

در عین حال از مردم و سازمان‌ها در کوردستان و خارج از منطقه، همه نیروهای سیاسی، ملی و سازمان‌های مردم نهاد می‌خواهیم که به میدان بیایند و از مقاومت متمدن نوین رهبری حمایت کنند. ما از مردم خود می‌خواهیم در فعالیت‌های جنبش آزادی برای حمایت از مردم و دوستان کوردستان که در زندان‌های شمال کوردستان مقاومت می‌کنند، شرکت کنند. بیایید تا شکستن انزوای تحمیل شده بر رهبر عبدالله اوجالان، مبارزه و مقاومت را توسعه دهیم.»