دستاوردهای انقلاب توسط زنان به دست آمد و محافظت شد

شِرین یوسف، عضو شورای پ‌ی‌د محله خربی قامشلو با بیان اینکه با انقلاب ۱۹ جولای عزم مبارزه قویتر شده است، گفت که دستاوردهای انقلاب توسط زنان به دست آمد و محافظت شد.

به مناسبت سالگرد انقلاب ۱۹ جولای، شِرین یوسف، عضو شورای پ‌ی‌د در محله خربی قامشلو، با خبرگزاری فرات( ANF) صحبت کرد و گفت که قبل از انقلاب به دلیل اینکه سازماندهی زنان وجود نداشت، زنان به کارهای خانه و تربیت فرزندان مشغول بودند. وی گفت: «در آن زمان از سازماندهی دور بودیم. با شروع انقلاب روژاوای کوردستان، مردم به میدان آمدند و پرچم‌های انقلاب را به اهتزاز درآوردند. مردم شب و روز برای گسترش انقلاب تلاش می‌کردند.»

شرین یوسف با بیان اینکه به مرور زمان در فعالیت‌های کنگره استار شرکت کرده است، ادامه داد: «برای شناخت حقیقت و قدرت خود به این فعالیت‌ها پیوستم. من در کار ساختن جوامع و خانه‌های خلق جای گرفتم. برای گسترش فعالیت‌هایمان به خانه‌ها سر می‌زدیم. ما به خواسته‌های مردم گوش دادیم. ما کار سازماندهی مردم و زنان را انجام دادیم. سپس به تدریج زنان از همه جا آمدند و در کارها و امور شرکت کردند. همچنین این امر به ما قدرت داد تا این کار را گسترش دهیم.»

انقلاب روژاوا راه روشنایی برای زنان بود

شرین یوسف با اعلام اینکه در آن زمان به یک دوره آموزشی کنگره استار رفته است، گفت: «در آن زمان دوره‌های آموزشی آغاز شد. خیلی دوست داشتم به آن آموزش‌ها بروم، اما همیشه می‌گفتم بچه‌های من کوچک هستند و من اکنون فرصت آن را ندارم. اما هر روز تمایل من به تحصیل بیشتر می‌شد. به همین دلیل به یک دوره آموزش ۱۵ روزه رفتم. در آن دوره آموزشی میل من به کار بیشتر شد. در آموزش‌ها متوجه شدیم که هنوز حتی یک کلمه از دریای دانش را نمی‌دانیم. ایده‌هایی که در آموزش‌ها دریافت می‌کردیم برای ما مانند یک راه روشن بود. آنجا متوجه شدیم که دانش و مهارت در چهار دیواری و با بچه دار شدن رشد نمی‌کند. در فرآیند آموزش، نگاه ما به زندگی، کار و جامعه تغییر کرده است.»

شرین یوسف در پایان با بیان اینکه انقلاب روژاوا راه روشنی برای همه زنان بود، گفت: «انقلاب ۱۹ جولای در شخصیت هزاران زن تغییر ایجاد کرد. حتی امروز نیز نتایج آن مشخص است. نتیجه مبارزه چندین ساله امروز مشهود است. زنان در همه عرصه‌های زندگی جای گرفته‌اند. امروز دستاوردهای انقلاب با کار زنان به دست می‌آید و پاسداری می‌شود. انقلاب ۱۹ جولای برای همه زنان راه روشنی بود.»