دولت اشغال‌گر ترکیه، ۱۶۰ آواره‌ی سوری را به گری‌سپی اشغالی انتقال می‌دهد

دولت اشغال‌گر ترکیه، ۱۶۰ آواره‌ی سوری را از کشور خود به مناطق اشغال شده در داخل خاک سوریه، از راه دروازه‌ی مرزی گری‌سپی، در چهارچوب پروژه‌های اسکان در مناطق اشغالی انتقال داد.

به گفته‌ی منابع محلی در منطقه‌ی گری‌سپی اشغالی، دولت اشغال‌گر ترکیه روز گذشته جمعه، ۱۶۰ آواره‌ی سوری را از دروازه‌های مرزی به کانتون گری‌سپی اشغالی منتقل کرده است.

براساس منابع، این آواره‌ها اصالتا اهال شهرهای حما، حلب، ادلب و روستاهای دمشق بودند.

اخیرا انتقال سوریی‌ها از خاک ترکیه به مناطق اشغال شده‌ی سوریه که  تحت کنترل ترکیه و تبهکارانش هستند، شدت یافته است، با توجه به اسناد به دست آمده توسط خبرگزاری ما، همراه با اعلام پروژه‌ی تاسیس واحدهای مسکونی اشغال‌گری توسط مسئولین ترکیه از سال ۲۰۲۲، بیش از ۲۲ هزار آواره‌ی سوری به مناطق اشغال شده‌ی سوریه مانند جرابلس، اعزاز، گری سپی و سریکانی منتقل شده‌اند.

همچنین در پایان ماه ژوئن، ۴۰ آواره‌ی سوری منتقل شدند، همچنین در ۹ جولای کودکی ۱۳ ساله با نام احمد طلال مواس عیسی، از روستای دبسی عفنان منتقل شده است.

لازم به ذکر است در ۲۳ ژوئن، جوانی با نام علاء عاصم شحاذه (۲۰ ساله) از شهر یبرود در اطراف دمشق، پس از آن‌که وی را بالاجبار به سمت مناطق اشغال‌شده‌ی گری سپی منتقل کردند، خودکشی کرد.