اداره خودمدیریتی: دمشق و آنکارا می‌خواهند هرج و مرج ایجاد کنند

اداره خودمدیریتی دموکراتیک به حملات به دیرالزور واکنش نشان داد و اعلام کرد که آنکارا و دمشق در توافق با قدرت‌های خارجی می‌خواهند با ایجاد هرج و مرج تلاش‌ها برای حفظ صلح را خراب کنند.

اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد: «دولت دمشق با توافق با دولت ترکیه و سایر نیروها می‌خواهد با ایجاد هرج‌ومرج در منطقه بر اساس حمایت از گروه‌های تبهکار وابسته به خودش، تلاش‌ها برای تضمین صلح را خراب کند.»

اداره خودمدیریتی یادآور شد که یک سال پیش حملاتی را با هدف از بین بردن اراده و ارزش‌های اجتماعی مردم دیرالزور انجام داده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این حملات با اراده مردم خنثی شد. همه دنیا متوجه شدند که نیروهای رژیم و تبهکاران وابسته به آنها در منطقه قتل‌عام کردند. امروز در ساعات بامداد به قتل‌عام غیرنظامیان در منطقه الدهله در حومه شرقی دیرالزور دست زدند. بیش از ۱۱ نفر که اکثرا کودک بودند شهید و بیش از ۵ نفر مجروح شدند.»

اداره خودمدیریتی ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدا و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان، تصریح کرد: «یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که اراده مردم ما در دیرالزور قوی‌تر از نقشه‌هایی است که هدف آن نابود کردن اراده و ارزش‌های آنها است. ما می‌خواهیم اعلام کنیم که با اراده مردم خود علیه این سیاست‌های شناخته شده که کاملاً مطابق با خواسته‌های دولت ترکیه با هدف نابودی مردم ما است، عمل خواهیم کرد.»

در پایان، اداره خودمدیریتی از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا در برابر حملات به مسئولیت‌های خود عمل کنند.