دولت ترکیه در ماه سپتامبر ۵۹ نفر را در عفرین ربود

بر اساس اطلاعات سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه، دولت ترکیه در ماه سپتامبر ۵۹ نفر را در عفرین ربوده است. دولت ترکیه که مرتکب جنایاتی مانند اخاذی، غارت و تخریب طبیعت می‌شود، همچنان به ساخت خانه‌های استعماری در این شهر ادامه می‌دهد.

سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه که آمار جنایات ماه سپتامبر توسط دولت ترکیه و تبهکارانش علیه کانتون عفرین که از سال ۲۰۱۸ اشغال کرده‌اند را منتشر کرده است، اعلام کرد که زنی به نام حیات محمد اهل روستای گوبکا از توابع شهرستان ماباتای این کانتون در ماه سپتامبر به قتل رسیده است و از ربوده شدن ۵۹ نفر از جمله یک کودک و ۶ زن توسط تبهکاران خبر داد.

۱۳۶ مورد خودکشی

بر اساس آخرین اطلاعات این سازمان، تنها در این ماه ۱۳۶ مورد خودکشی در این کانتون رخ داده است که جرایمی مانند قتل و تحریک به خودکشی همچنان ادامه دارد. علت اصلی موارد منجر به خودکشی، مشکلات ضمانت زندگی و امنیتی در منطقه و همچنین آزار و اذیت جسمی و روحی دولت اشغالگر ترکیه اعلام شد.

خانه‌های استعماری

در ادامه بیانیه با اشاره به ساخت خانه‌های استعماری، گفته شده که خانه‌های استعماری در عفرین با حمایت سازمان «دست همکاری ایالات متحده برای امداد و توسعه-HHRD و بنیاد خیریه سوازیا که خود را به عنوان بنیادها و سازمان‌های کمک‌رسانی معرفی می‌کنند، در حال ساخت است.

هر دو سازمان در ساخت خانه‌های استعماری در نزدیکی روستای کَفَر رومه از توابع شهرستان شَرا و ساختمان‌های استعماری به نام «ید العون» در عفرین نقش داشتند. همچنین خاطرنشان شد که هیئت جهانی امداد و توسعه (Insur) ۱۰۰ خانه در روستای کوباله از توابع شِراوا ساخته است.

باج‌گیری

با فرا رسیدن فصل برداشت زیتون در کانتون عفرین، جرایمی مانند باج‌خواهی و اخاذی توسط دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش علیه مردم در حال افزایش است.

اشغالگران که برای هر اصله درخت زیتون یک دلار به منزله‌ی باج می‌گیرند، به مصادره یک سوم محصول راضی نیستند، آنها یا درختان کسانی را که نمی‌توانند پول پرداخت کنند قطع می‌کنند و یا محصولات آنها را می‌دزدند.

قتل طبیعت

گفته می‌شود که در ماه سپتامبر، تبهکاران با هدف فروختن درختان زیتون و درختان جنگلی، ۱۰۰ اصله درخت را در شهرستان‌های مابَتا، جندریسه، راجو و بلبله قطع کردند و برای سرپوش گذاشتن بر جرایم خود، ده‌ها هکتار از جنگل‌ها را سوزاندند.