‌«دولت ترکیه می‌خواهد خودمدیریتی دمکراتیک را از میان بردارد و آرامش خلق را از بین ببرد»

شورای کشاورزی و آبادانی خودمدیریتی دمکراتیک در جلسه سالانه خود اعلام کرده است که دولت اشغالگر ترکیه می‌خواهد با شکست دادن خودمدیریتی دمکراتیک، آرامش منطقه را از بین ببرد.

شورای کشاورزی و آبادانی منطقه شمال و شرق سوریه با شعار ‌«توسعه کشاورزی بنیاد اقتصاد کومینال است» در سالن سَردَم شهر حسکه جلسه سالانه خود را برگزار کرد. عضو شورای ریاست مشترک پ‌ی‌د، فوزا یوسف تحولات سیاسی را ارزیابی کرد و گفت‌‌‌‌‌‌‌، منطقه شمال و شرق سوریه سال مهم و دشواری را پشت‌سر گذاشت. فوزا یوسف بیان کرد که جنگ اقتصاد جهانی بر این منطقه تاثیر گذاشته است.

فوزا یوسف توجه‌ها را به حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه شمال و شرق سوریه معطوف داشت و گفت‌:‌‌ «در آغاز سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ حملات دشواری علیه منطقه شمال و شرق سوریه انجام شد. هدف از این حملات، آواره کردن خلق، ایجاد تغییرات دموگرافیک و اشاعه خیانت بود.‌» فوزا یوسف خاطرنشان کرد که دولت اشغالگر ترکیه با حملات علیه زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه قصد داشته به خودمدیریتی دمکراتیک پایان دهد و امنیت منطقه را از میان بردارد، فوزا یوسف اعلام کرد که اقشار شمال و شرق سوریه مصرانه همراه خودمدیریتی دمکراتیک می‌باشند.

اقتصاد تنها پول نیست

معاون ریاست مشترک مجلس اجرایی خودمدیریتی دمکراتیک منطقه شمال و شرق سوریه، حسن کوچر به اهمیت توسعه استراتژی کار پرداخت و گفت‌: ‌‌«در یک سیستم اقتصادی که ما نمونه‌ای از آن را اجرایی کردیم، اشتباهات و نواقصی وجود داشت، برای توسعه استراتژی کار در سال آینده باید کوشش‌های بیشتری انجام شود. به مثابه خودمدیریتی دمکراتیک باید از ایجاد سیستم اجتماعی حمایت کنیم، زیرا اقتصاد به معنای پول نیست، اما به معنای جامعه می‌باشد.‌»

حسن کوچر اعلام کرد که برای پیشرفت کشاورزی و اقتصادی، تصمیماتی در این جلسه، گرفته خواهد شد.