دولت ترکیه می‌خواهد منطقه را از سکنه خالی کند

مدیر امور آب کانتون قامشلو، خورشید اوسو اعلام کرد که دولت ترکیه با بمباران مراکز برق، آب و نفت مردم را گرفتار کرده و برای مهاجرت مردم و ترک منطقه تلاش می‌کند.

مدیر امور آب کانتون قامشلو، خورشید اوسو اعلام کرد که دولت ترکیه با هدف تغییر بافت جمعیت منطقه به زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی ما حمله می‌کند و افزود: «وحشیگری دولت ترکیه مشخص است. همواره این حملات وحشیانه ادامه داشته است، اما با وجود این نیز خلق همیشه تاکید داشته که در زادگاه و سرزمینش می‌ماند و خواهد ماند.»

دولت اشغالگر ترکیه به حملات ضد انسانی‌اش به مناطق شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد. دولت ترکیه به تاسیسات آب، برق و چاه‌های نفت حمله می‌کند. مدیر امور آب کانتون قامشلو، خورشید اوسو و یکی از مسئولین اداره برق کانتون قامشلو، محمد زکی سلیمان عیسی با خبرگزاری فرات در این زمینه صحبت کردند.

برق و آب وجود ندارد

اوسو یادآور شد: نیروگاهی که نیاز برق ۴ ایستگاه آب در قامشلو را تامین می‌کرد، بمباران شد و اظهار داشت: قامشلو شهر بزرگی است و تقریباً یک میلیون نفر در اینجا زندگی می‌کنند. بسیاری از مهاجران از سره‌کانی و گره‌سپی در اینجا زندگی می‌کنند. همچنین نیروگاه سویدیه برق کل منطقه جزیر را تامین می‌کرد. همچنین برای تامین آب منطقه، برق لازم از این نیروگاه گرفته می‌شد. الآن از دریک تا علوک و سره‌کانی برق نیست. مردم بدون آب مانده‌اند. هم اکنون در تربه‌سپی، عامودا، گیکه لگه، چلاخا، دریک همه این شهرها برق ندارند و به همین دلیل آب نیز تامین نمی‌شود. ما سعی خواهیم کرد با ژنراتورها آب را تامین کنیم، اما روژآوا تحریم است. درها بسته است. تهیه ژنراتور با توجه به نیازها دشوار است.

خلق خاکش را ترک نمی‌کند

هدف دولت ترکیه این است که نیازمندی‌های مردم را نابود کند، آنان را گرفتار سازد و مجبور نماید تا زادگاه خود را ترک کنند و بدین شیوه ساختار جمعیتی منطقه را تغییر بدهد. وحشیگری دولت ترکیه مشخص است. همواره این حملات وحشیانه ادامه داشته است، اما با وجود این نیز خلق همیشه تاکید داشته که در زادگاه و سرزمینش می‌ماند و خواهد ماند. دولت ترکیه با این شیوه نمی‌تواند اراده خلق را بشکند. ما هم برای تامین نیازمندیهای خلقمان هرچه لازم باشد انجام می‌دهیم. البته خسارات مادی زیادی به ما وارد شده است و ایستگاه‌های زیادی ویران شده است. ممکن است مانند قبل برای رفع کامل نیازها آبرسانی نشود، اما با تمام توان کار خواهیم کرد.

موسسات مرتبط با برق را متوقف می‌کنند

محمد زکی سلیمان عیسی یکی از مدیران اداره برق کانتون قامشلو با اشاره به هدف‌قرار گرفتن ایستگاه‌های برق به ویژه گفت: « ایستگاه‌های برق دریک، حسکه، قامشلو، تربه‌سپی مورد حمله قرار گرفت. این حوادث موجب خسارات بزرگی به ما شد. ایستگاه عامودا به‌طور کامل در آتش سوخت و اکنون شهر عامودا بدون برق است. دو ایستگاه در قامشلو آسیب دیدند. بسیاری از مراکز استراتژیک ما از این ایستگاه‌ها تغذیه می‌کنند. انبارهای غلات، بیمارستان چشم و قلب، مرکز دیالیز کلیه، ۶ بیمارستان مدنی، دو تنور بزرگ مرکزی قامشلو از اینجا برق می‌گرفتند. اکنون همه آنها متوقف شده‌اند. در حال حاضر نیاز مردم به آب و نان تامین نمی‌شود. چاه‌های آب کار نمی‌کنند. حدود ۵۰۰ هزار نفر به‌طور کامل بدون برق بودند. نصف قامشلو! اکنون در تلاش هستیم تا ژنراتورها را تهیه کنیم. اما پس از مدتی بحران دوباره اتفاق خواهد افتاد. ژنراتورهایی که مردم استفاده می‌کنند حدود ۳ ساعت کار می‌کنند. آنها همچنان در تلاشند تا به نوعی نهادها را مدیریت کنند. اکنون ما به‌ویژه بر روی چاه‌های آب، نیاز به نان و بیمارستان تمرکز کرده‌ایم. تحریم علیه روژاوا در جریان است. تامین همه این‌ها به زمان نیاز دارد.»