“دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر می‌خواهد‌ منطقه را خالی از سکنه کند و داعش را احیا کند”

اداره‌ی خودمدیریتی منطقه‌ی فرات اعلام کرد، ترکیه‌ی اشغال‌گر می‌خواهد‌ از طریق ایجاد آشوب منطقه را خالی از سکنه کرده و داعش را احیا کند.

اداره‌ی خودمدیریتی منطقه‌ی فرات علیه مورد هدف قرار دادن موتور سیکلتی توسط پهبادهای مسلح دولت اشغال‌گر ترکیه در اطراف شهر کوبانی که بر اثر آن سه شهروند زخمی شدند، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

“آ.ک.پ پس از انتخابات، به محض کسب دوباره‌ی قدرت، در اقدامی آشکار با اتخاذ سیاست جنگی و آشوب در منطقه، تجاوزاتش علیه شمال و شرق سوریه تشدید کرد. درحالی که ماشین جنگ و ترور ترکیه به حملات زمینی و هوایی بر مناطقمان به صورت بی‌رویه آغاز شد؛ این حملات مراکز شهر و روستاها را که آکنده از جمعیت هستند در برگرفته است، بر اثر آن‌ها چندین شهروند شهید و زخمی شده‌اند.

باتوجه به اقدامات اداره‌ی خودمدیریتی که می‌خواهد تروریست‌های دستگیر شده را محاکمە کند، دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر با این اعمال می‌خواد مناطقمان را خالی از سکنه کرده و داعش را احیا گرداند.

از جامعه‌ی بین‌المللی و به ویژه ایالات متحده آمریکا و روسیه می‌خواهیم، به عنوان دو کشور تضمین کننده‌ی توافق آتش بس، برای این تجاوزات اشغال‌گرانه‌ی دولت ترکیه که آرامش مناطقمان را برهم می‌زند‌ و این اعمالش در چارچوب احیای داعش است، پایان دهند”.