فعالیت اعتصاب غذا در تل حمیس

در تل حمیس در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» فعالیت اعتصاب غذا انجام شد.

در چارچوب کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» که در ۱۰ اکتبر آغاز شده است در تل حمیس و روستاهای اطراف آن فعالیت اعتصاب غذا به مدت ۲ روز انجام داده شد. در این فعالیت مردم و سازمان‌ها و احزاب سیاسی شرکت داشتند.

در ساختمان مدیریت مدارس منطقه خیمه برپا شد. در این خیمه تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پرچم حزب سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) نصب شده بود.

 عضو مدیریت مدارس تل حمیس، خلیل عبدالله سخنرانی کرد، انزوای امرالی محکوم گردید و گفت تا تامین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به فعالیت ادامه خواهند داد.

همچنین عضو کنگره ستار منطقه، شیخه الجاسم گفت: «تمامی توطئه‌ها و سیاست‌های دشمن علیه خلق‌های فرودست، آن‌ها را از مسیر مبارزه و مقاومت در برابر دشمنان آزادی دور نمی‌کند.»

ریاست مشترک حزب محافظه‌کاران، فرج ابراهیم الحسن گفت: «دست‌پاچه نخواهیم شد، برای آزادی جسمانی رهبر آپو به فعالیت و مبارزه ادامه خواهیم داد، تمامی دنیا بداند رهبر بزرگ در زندان امرالی است.»

عضو حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) شعبه‌ی تل حمیس، حیال‌ الخویر، درخواست کرد فورا وضعیت سلامتی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مشخص گردد و گفت: «انزوای رهبر خلق کورد انزوایی علیه تمامی خلق‌هایی است که به فکر وی متکی هستند.»

فعالیت روز اول با نمایش یک فیلم درباره‌ی‌ زندگی مقاومت کنندگان در زندان‌های دولت اشغال‌گر ترکیه، پایان یافت.