فراخوان جنبش جامعه دموکراتیک برای آزادی عبدالله اوجالان

جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) از سازمان‌های مدافع حقوق، آزادی و دموکراسی خواست تا برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اقدام و مبارزه کنند.

جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) به مناسبت سالگرد توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای کتبی صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: ۲۶ سال پیش منطقه به سمت راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز و دموکراتیک پیش می‌رفت. ابتکار آتش‌بس از سوی عبدالله اوجالان آغاز روند صلح تلقی شد و هدف آن پایان دادن به جنگ در ترکیه و تبدیل منطقه به کشوری دموکراتیک بود. با این حال، دولت ترکیه در دام توطئه‌ای افتاد که با تبدیل شدن به ابزار یک بازی پلید سیاسی، ارزش‌های اخلاقی و دموکراسی را نقض می‌کند و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد. هدف این توطئه نابودی مردم کورد و جلوگیری از راه‌حل دموکراتیک و صلح بود.

در این بیانیه با اشاره به مقاومت ۲۵ ساله رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در زندان امرالی و حملات دولت ترکیه، آمده است: این اقدامات سیاسی خلاف حقوق بشر است و سیستم انزوا نتیجه ناامیدی و تسلیم است. این دولت‌ها همچنان وجود مردم کورد را انکار می‌کنند و سیاست مهاجرت اجباری را نسبت به آنها اجرا می‌کنند.

در این بیانیه تاکید شده است که دولت اشغالگر ترکیه که زیرساخت‌ها را در کنار حملات و جنایات روزانه علیه منطقه تخریب می‌کند، مرتکب جنایات علیه بشریت شده است؛ از تمامی نیروهای سیاسی، ملی، سازمان‌های مردم نهاد و همچنین تمامی مولفه‌ها در شمال و شرق سوریه برای مبارزه و افزایش مقاومت بر اساس حفظ دستاوردهای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فراخوان داده شد.

جنبش جامعه دموکراتیک از سازمان‌های مدافع حقوق، آزادی و دموکراسی خواست تا فعالیت‌های دموکراتیک را برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان سازماندهی کنند و برای حفاظت از ارزش‌هایش مبارزه کنند.