فرمانده‌ی کل ق‌س‌د، مظلوم عبدی: اظهارات‌ هاکان فیدان دروغ است

فرمانده‌ی کل نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د)، مظلوم عبدی، در رابطه با مورد هدف قرار گرفتن شمال و شرق سوریه از سوی وزیر خارجه‌ی ترکیه، هاکان فیدان، گفت: «آن‌هایی که در آنکارا حمله انجام داده‌اند، از مناطق ما نرفته‌اند، ترکیه برای حمله دنبال بهانه است.»

فرمانده‌ی کل نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د)، مظلوم عبدی، در حساب شخصی خود در شبکه‌ی مجازی، اظهارات‌ وزیر خارجه‌ی ترکیه، هاکان فیدان در رابطه با عملیات آنکارا، تکذب کرد.

پیام مظلوم عبدی به شرح زیر است:

«کسانی که در آنکارا حمله انجام دادند، آن‌گونه که مقامات دولت ترکیه ادعا می‌کنند، از مناطق ما عبور نکرده‌اند. ما بخشی از درگیری‌های داخلی ترکیه نخواهیم بود و حامی تشدید این درگیری‌ها نخواهیم شد. ترکیه به دنبال بهانه‌ای برای مشروعیت بخشیدن به حملات خود و آغاز لشکر‌کشی تازه‌ای به مناطق ماست، این نیز برای ما نگران کننده است.

هدف قرار دادن زیرساخت‌های اقتصادی منطقه و شهرهای مسکونی، جنایت جنگی است و قبلا شاهد این وضعیت بوده‌ایم. بنابراین ما از تضمین‌ کننده‌ها و جامعه‌ی بین‌الملل می‌خواهیم که در برابر این تهدیدات مستمر موضع مناسب اتخاذ نمایند و صلح و ثبات در منطقه را تضمین کنند.»