فرماندهی ی‌پ‌گ و ی‌پ‌ژ پیامی را برای انقلابیون میانمار منتشر کردند

فرماندهی ی‌پ‌گ و ی‌پ‌ژ: «ما پیام شما را که در درد ما شریک است و از مقاومت ما حمایت می‌کند را مهم تلقی می‌کنیم. موضع اتحاد شما به ما روحیه می‌بخشد‌ و از شما تشکر و قدردانی می‌کنیم.»

فرماندهی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) و یکان‌های مدافع زن (ی‌پ‌ژ) طی اطلاعیه‌ای پاسخ انقلابیون میانمار را دادند که علیه حملات دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر به شمال و شرق سوریه از انقلاب شمال و شرق سوریه حمایت کرده بودند.

اطلاعیه‌ی فرماندهی یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) و یکان‌های مدافع زن (ی‌پ‌ژ) به شرح زیر می‌باشد:

«ما با این باور که پیشگامی آزادی زنان، با برادری و خواهری و اتحاد خلق‌ها، این امکان وجود دارد که جامعه‌ای آزاد را بنا کرد و جهانی زیباتر را ساخت، با این اراده ما این مبارزه را به نمایندگی از تمامی بشریت انجام می‌دهیم‌ و با خوشحالی و احترامی بی‌پایان به شما درود می‌فرستیم.

پارادایم رهبر آپو در تمدن دمکراتیک و سازماندهی و خودمدیریتی خود بر مبنای اراده و نمایندگی مشترک جنسیت‌هاست و به دور از ابزارهای حکومتی مانند دولت است، بر مبنای مدل کنفدرالیسم دمکراتیک، قدرت حل تمامی مشکلات آزادی در قرن ۲۱ را دارد و‌ پاسخگو‌است. این دیدگاه بر رابطه‌ی قدرت بین انسان با انسان، انسان و طبیعت، زن و مرد را به عنوان یک مشکل در نظر می‌گیرد و از قدرت راه‌حل‌ استفاده می‌کند، متمرکز است. بر این اساس، با درک برابری و تعادل در طبیعت، حقیقت آزادی زن و مرد و تمامی سیاست‌های فاشیستی-دولت‌گرایی-دیکتاتوری و نژادپرستانه را خنثی کرده و از آن گذر می‌کند و به عنوان راه‌حل خلق‌ها، جهان را به شرایط مناسب برای زندگی تبدیل می‌کند. مبارزه ما بر این اصول و پرنسیپ متکی است.

بر این مبنا معنای مبارزه‌ی مشترک ما با شما از همه چیز مهم‌ترین است. به سبب مبارزه‌ی باارزش ما، دولت فاشیست ترکیه حملات غیر عادلانه و نامشروع را علیه ما انجام می‌دهد و کشورهای جهان به تمامی این حملات توجه نمی‌کنند. به همین سبب ما شدیدا سیاست قدرت‌های هژمون‌گرا و سلطه‌گر را که به عنوان کارت فشاری علیه ما استفاده می‌کنند را رد می‌کنیم. ما پیام شما را که در درد ما شریک است و از مقاومت ما حمایت می‌کند را مهم تلقی می‌کنیم. موضع اتحاد شما به ما روحیه می‌بخشد‌ و از شما تشکر و قدردانی می‌کنیم.

این بحرانی که سیستم دولت‌گرا-اقتدارگرا که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، هر روز مشکلات را بیش‌تر می‌کند. همان اقتدارگراها به صورتی فاشیستی و وحشیانه حمله می‌کنند، برای این‌که خلق در این وضعیت بهار آزادی را توسعه ندهد. به شکلی فاشیستی و وحشیانه حمله می‌کنند. در این واقعیت، آن‌ها حملات نسل‌کشی و اشغال‌گری را علیه خلق و زنان و اقلیت‌ها و هویت‌های فرهنگی چه در عرصه‌های ایدئولوژی-سیاسی-اجتماعی انجام می‌دهند و از این طریق می‌کوشند از مبارزه‌ی آزادی‌بخش جلوگیری کنند. به همین سبب، سرزمین‌های خلق‌های اشغالی را بار دیگر به مناطق جنگی تبدیل می‌کنند.

از این طریق هم مانع توسعه دمکراتیک می‌شوند و هم از این مناطق به عنوان ابزار سازش برای دولت‌های مقتدر برای تنظیم روابط خود استفاده می‌کنند. افتخار و شکوه مبارزه‌ی آزادی‌بخش که مدت ۵۰ سال است با رهبری رهبر آپو انجام می‌شود و همراه با انقلاب روژآوا با پیشگامی زنان، انقلاب دمکراتیک خلق‌ها این فرصت را به دست آورده است تا خود را بهطور قابل توجهی معرفی نماید. به همان اندازه که جنگ ما با داعش بود، ما اختلافات ملی‌گرایی خلق‌های منطقه که باعث جنگ داخلی ده بود را متوقف کردیم. این‌گونه ما همراه هم همزیستی خلق‌ها را انتخاب کرده‌ایم، که با ‘ملت دمکراتیک’ آن را تعریف می‌کنیم، گام‌های استقرار کردن این مدل برداشته شده‌ است. نیروی هژمون‌گرا و سلطه‌گر سرمایه‌داری‌ و دولت‌های منطقه‌ای، که مخالف انقلاب ما هستند بدون توقف علیه خلق کورد حملات نسل‌کشی انجام می‌دهند. به دلیل رویکرد ایدئولوژیک و مدل ما که توانایی حل تمامی مشکلات را دارد، تمامی نیروهای سلطه‌گرا و هژمونیک‌ را به وحشت واداشته است، همچنین به دلیل انکار هویت ملی، در مقابل دیدگان جهان با چنین حملاتی مواجه می‌شویم.

شما نیز به عنوان خلق میانمار هویت و فرهنگ زیادی دارید، همچنین شما پویایی‌های دمکراتیک قوی زیادی دارید. به همین دلیل، تلاش می‌شود تا در قالب حکومت نظامی و فاشیستی، شما را تحت کنترل و سرکوب قرار دهند. چون شما درک انقلابی دارید، چون فرصت دارید آزادی و دمکراسی را در سرتاسر منطقه و جهان را گسترش دهید، با این روش‌های حمله کردن،  سعی می‌کنند جلوی شما را بگیرند. ما مبارزه شما را با دقت زیر نظر داریم. ما سکوت بین‌المللی در برابر ظلم، جنگ کثیف و حملات ناعادلانه حکومت جونتای فاشیست (حکومت نظامی) علیه خلق شما را محکوم می‌کنیم. در برابر این حملات، می‌توانید به شیوه‌ی ‘خود محافظتی’ از خود دفاع کنید، به سرعت خود را سازماندهی کنید و از حق دفاع از خود صیانت نمایید. به دلیل کمبود فرصت‌ها، ما از موضع فداکارانه‌ی شما استقبال می‌کنیم. هویت چندملیتی و غنی شما که این واقعیت را به ارمغان آورده است، به نمونه‌ای از اتحاد خلق‌ها برای آزادی در کل منطقه و جهان خواهد بود. جامعه‌ی شما ویژگی‌ قوی در این زمینه‌ دارد. به خصوص با رویکرد ‘ملت دمکراتیک’ هم می‌توانید هویت خود را داشته باشید و هم خود را به عنوان یک مجمع مشترک تعریف کنید. با این درک و قدرت آزادی‌خواهی، باید با مبارزه‌ای والا در مقابل سیاست‌های نیروهای سلطه‌گر و حکومت نظامی فاشیستی بایستند.

ما آزادی زن را به عنوان جوهر آزادی جامعه معرفی می‌کنیم. با این معنا به صورت استراتژیک برخورد می‌کنیم. ما به عنوان ی‌‌‌پ‌گ-ی‌پ‌ژ ارتشی داریم که بر این اساس ایجاد شده است. در پیام شما به اهمیت سازماندهی زنان در ارتش اشاره کرده‌اید و همچنین در ارتش شما نیروی زنان نقش مهمی در مبارزات شما دارد که این برای ما بسیار ارزشمند است. ما معتقدیم که آزادی زنان می‌تواند جامعه را رهایی بخشد ‌‌و به همان اندازه تضاد جنسیتی را حل می‌کند و بر همین اساس به رفقای زن درود می‌فرستیم. ما مطمئن هستیم که مبارزات مبتنی بر راه آزادی زنان، قطعا موفق خواهد شد و قدرت نجات جامعه را خواهد داشت. تشکیلات و سازماندهی و فلسفه‌ی زن آزاد نشان دهنده‌ی وجدان، مقاومت و اراده‌ی جامعه است. بر این اساس، ما اطمینان داریم که شما نیز با موفقیت زندگی باشکوهی را مبتنی بر مسئله‌ی خود را بنیان خواهید نهاد.

با این احساس ‌‌‌و افکار، ما مقاومت شما را می‌بینیم و به میزان اتحادمان با شما، می‌توانیم در زمینه‌هایی که لازم می‌دانید حمایت و کمک‌های لازم را انجام دهیم. ما به عنوان نیروی حفاظتی، با استراتژی ‘جنگ خلق انقلابی’ نیروی مبارزه‌ی خلق را سازماندهی می‌کنیم، با تخصص تاکتیکی که فنون دشمن را به هر نحوی خنثی می‌کنیم، اساسا با اعتقاد به آزادی، به جنگ خواهیم پرداخت و به هیچ وجه یک گام به عقب برنخواهیم داشت و از ارزش‌های آزادی را که با هم آن را نمایندگی می‌کنیم را حفظ خواهیم کرد. برای این‌که این انقلاب به یک انقلاب منطقه‌ای و جهانی تبدیل شود تا آخر مبارزه خواهیم کرد و قطعا پیروز خواهیم شد. با افتخار و اراده به شما درود می‌فرستیم و معتقدیم که رژیم حکومت نظامی و هر سیستم دیکتاتوری را نابود خواهید کرد. ما برای شما در مبارزه آرزوی موفقیت می‌کنیم و به شما ادای احترام می‌کنیم.»