گرامیداشت گریلای ه.پ.گ زاگروس سریکانی در قامیشلو

شورای خانواده شهدای چلاغا یک مراسم برای گرامیداشت گریلای ه.پ.گ؛ شهید زاگروس سریکانی برگزار کرد. حضار تاکید کردند که در یک سنگر علیه حملات اشغالگری ترکیه مقاومت می‌کنند.

روز سه‌شنبه با حضور صدها نفر از اهالی لگی، تل‌کوچر، چلاغا و دریک واقع در کانتون قامیشلو و با مشارکت اعضای نهادهای مدنی و احزاب سیاسی و معتمدین محل؛ مراسمی برای گرامیداشت شهید زاگروس سریکانی برگزار شد.

زاگروس سریکانی نام اصلی‌اش جهاد خالد حسین است که در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳ در منطقه زاپ درهنگام نبرد با اشغالگران ترکیه به‌شهادت رسید.

مراسم با یک دقیقه سکوت در جلوی منزل پدری شهید آغاز شد. سپس قهرمان محمد عضو شورای خانواده شهدا به مبارزات شکوهمند گریلاهای جنبش آزادی کوردستان و فداکاری آنان در راه آزادی و کرامت خلق کورد اشاره کرد.

نیز فراخوان حمایت و اتحاد سراسری برای مقابله با حملات مستمر ارتش اشغالگر ترکیه را داد که درصدد نابودی دستاوردهای ناشی از رنج و فداکاری گریلاهای آزادی کوردستان است.

فرمانده شورای نظامی دریک؛ محی‌الدین خیرکی به اهمیت اتحاد پرداخت و گفت: با اتحاد خود طرح‌های دولت جنایتکار ترکیه برای نابودی انقلابمان را نقش برآب می‌کنیم.

غالیه سلمو عضو کنگره ستار با اشاره به مبارزه گریلا در مناطق حفاظتی مدیا گفت: این مبارزات گریلا از فلسفه رهبر آپو الهام می‌گیرد. با تلاش در این راستا از اشغالگران هر ۴ بخش کوردستان نجات می‌یابیم.

رئیس‌مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) در شهر چاغلا؛ سرور شطه، به صفات شهید زاگروس سریکانی و مبارزات وی در مناطق حفاظتی مدیا و نقشش در دفاع از سریکانی در هنگام حملات جبهه‌النصره و دولت فاشیست ترکیه در سال ۲۰۱۲ پرداخت.

در پایان خانواده شهید زاگروس سریکانی بر ادامه راه شهید زاگروس و سایر همرزمانش تاکید کردند.