گرامیداشت یاد شهدا در قامشلو، دریک و منبج

در حالی که پیکر عبدالقادر ابراهیم عضو نیروهای کماندویی ق‌س‌د در قامشلو تشییع شد، برای شهید ایاز عبدالله در دِریک و برای شهید جوان کوبانی در منبج مراسم ترحیم برگزار شد.

عبدالقادر ابراهیم، ​​عضو نیروهای کماندویی نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک (ق‌س‌د) در ۹ دسامبر در دیرالزور به شهادت رسید. مراسم در آرامگاه شهید دلیل ساروخان برگزار شد. پیکر شهید عبدالقادر ابراهیم را از محله عنتریه شهر قامشلو دریافت و به آرامگاه شهدا آوردند. نمایندگان مجلس، نهادهای مدنی و همرزمان شهید از جمله افرادی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

فاطمه القاسم، عضو شورای خانواده شهدا در سخنرانی خود در این مراسم به خانواده شهید عبدالقادر ابراهیم تسلیت گفت و به همبستگی مردم در برابر توطئه‌ها درود گفت.

القاسم گفت: «ما به یمن کار و همبستگی مردم بر اساس فلسفه رهبر عبدالله اوجالان آزادانه و شرافتمندانه زندگی می‌کنیم.»

القاسم با بیان قول برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب گفت: «صدها نفر مانند شهید عبدالقادر از میان این مردم ظهور خواهند کرد و راه او را دنبال خواهند کرد.»

سلمان علی، عضو کنگره اسلامی دموکراتیک با تاکید بر وحدت مردم شمال و شرق سوریه گفت: «این مردم ظلم را نمی‌پذیرند و تا آخر مقاومت خواهند کرد. اجازه نمی‌دهیم کسی به پروژه دموکراتیک ما آسیب برساند. ما خط‌مشی شهدا تا پیروزی و آزادی را دنبال خواهیم کرد.»

نظیر صوفی، یکی از فرماندهان شورای نظامی قامشلو اظهار داشت که برای رسیدن به اهداف آزادی و موفقیت در صف شهدا قدم خواهند گذاشت.

شهادتنامه شهید عبدالقادر ابراهیم قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد. پیکر شهید با سردادن شعارهای «شهدا نمی‌میرند» تشییع شد.

تسلیت برای شهید جوان کوبانی

مردم ساکن شهر و روستای منبج برای شهید جوان کوبانی چادر تسلیت برپا کردند. یاسمین برکل، عضو شورای خانواده شهدا، در خیمه تسلیت که در منطقه اسدیه برپا شد، ضمن تسلیت به خانواده محترم شهید، اظهار داشت که تا آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و کسب موفقیت، راه شهدا را ادامه خواهند داد.

محمد العلی، یکی از فرماندهان شورای نظامی منبج گفت: «شهدا مشعلی هستند که راه مردم را روشن می‌کنند.»

جماع حیدر، رئیس مشترک شورای مدیریت مدنی دموکراتیک منبج، اظهار داشت که شهدا جان خود را برای حفاظت از کشور و پروژه ملت دموکراتیک فدا کردند. این تسلیت با شعارهای «شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.

برپا کردن خیمه تسلیت برای شهید ایاز عبدالله در شهرستان دِریک

مردم شهرستان دِریک و روستاهای اطراف برای شهید ایاز عبدالله از نیروهای امنیت داخلی خیمه تسلیت برپا کردند. علاوه بر مردم شهرستان دریک و روستاهای اطراف، نمایندگان اداره خودمدیریتی، نیروهای نظامی، سازمان‌های مردم نهاد، احزاب سیاسی و سران قبایل در خیمه ترحیم حضور داشتند.

آتیه محمود، عضو شورای خانواده شهدا، ضمن تسلیت به خانواده شهید ایاز و رفقایش در نیروهای امنیتی داخلی، وعده داد که راهپیمایی شهید را به نتیجه خواهند رساند.

کنعان برکت، رئیس مشترک کمیته امور داخلی منطقه جزیر، با تاکید بر اینکه مبارزه با حملات علیه منطقه باید افزایش یابد، خواستار تقویت مقاومت مردم شد.

معصوم درویشی، نماینده کنگره اسلام دموکراتیک با بیان اینکه شهدا جاویدان هستند؛ فعالیت‌های خیمه ترحیم به پایان رساند.