گرامی‌داشت یاد تکین گویی‌: ما مبارزه وی را به پیروزی می‌رسانیم

فدراسیون جانبازان شمال و شرق سوریه، یاد تکین گویی ‌(عصمت اُنور) را گرامی داشت و گفت‌: ‌«به مانند فرماندهان و مبارزان آپویی جنگید. ما مبارزه او را به پیروزی می‌رسانیم.»

شهید تکین گویی

فدراسیون جانبازان شمال و شرق سوریه در رابطه با انقلابی، تکین گویی ‌(عصمت انور‌) که در روز ۱۹ اوت براثر حمله ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسیده بود، بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است‌: ‌«رفیق ما تکین گویی ‌(عصمت انور) که بخش زیادی از عمر خود را در میان جنبش آزادی کوردستان بسر برد و به عنوان یک جانباز جنگی با فلسفه ‌«درویش مابانه» مبارزه کرد، او در روز ۱۹ اوت براثر حمله دولت اشغالگر و فاشیست ترکیه به شهادت رسید.»

در ادامه این بیانه آمده است‌: ‌«رفیق‌ما تکین گویی سال‌ها به عنوان یک مبارز آپویی در مناطق کوردستان مبارزه و مقاومتی بی‌همتا از خود نشان داد، علیرغم اینکه پس از جنگی دشوار بخشی از بدن خود را از دست داده بود نیز از مبارزه شرافت دست برنداشت. رفیق‌ما تکین گویی که خود را با ایدئولوژی و فلسفه رهبر آپو مسلح کرده بود، طبق ارزیابی رهبر آپو مبتنی بر ‌«جراحت شرف است. عملی کردن الزامات آن شرف یک شرط بنیادین است» در میان صفوف آزادی جای گرفته بود.

رفیق تکین گویی معنایی مهم به جراحت خود داده بود و با وجود آموزش دیدن نزد رهبری، در هر عرصه‌ای مبارزه کرد و برای رفقای خود و میهن‌دوستان یک نمونه بود. به عنوان یک مبارز آپوئی مرزهای کشیده شده توسط اشغالگران و نیروهای امپریالیست‌ را از ذهن و روح خود پاک کرده بود، برای دفاع از شرافت خلق خود به سوی روژاوای کوردستان آمد تا از شهر کوبانی که سال‌ها قبل رهبری در آن پا گذاشته بود، دفاع کند.

عاشق و پایبند خلق‌ها، رفیق تکین برای ایجاد خواهری و برادری میان خلق‌ها در کار و کنش‌های انقلابی جای گرفت، بصورتی بی‌وقفه با اراده و اشتیاقی بی‌مانند به کار و کنش پرداخت.

به عنوان فدراسیون جانبازان شمال و شرق سوریه، ما این حمله ناجوانمردانه و بزدلانه دولت اشغالگر ترکیه را بشدت محکوم می‌کنیم. دولت اشغالگر، نوکر و همدستانش باید بدانند که محکوم به شکست هستند.

به عنوان رفقای جانباز، ما پرچم رفیق خود، تکین گویی را همیشه به اهتزار در می‌آوریم. برای اینکه امید و اهداف شهدا به پیروزی برسند، ما مبارزه خود را در اوج توسعه خواهیم داد.

به خانواده رفیق تکین گویی و تمام خلق‌های منطقه تسلیت می‌گوییم. ما این قول را تکرار می‌کنیم که مبارزات زفقای شهیدمان را بیش از هر زمان دیگری بدون تردید ادامه خواهیم داد.»