'گریلا برای ما امید و آزادی است'

محمد عَینو، رئیس مشترک شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات تصریح کرد که شرایط هر چه که باشد، آنها حامی گریلاهایشان خواهند بود.

محمد عینو، رئیس مشترک شورای خانواده‌های شهدای کانتون فرات در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) درباره حملات شیمیایی دولت ترکیه علیه گریلاها صحبت کرد.

محمد عینو با بیان اینکه با تاسیس حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) بشریت به زندگی جدیدی روی آورده که رنگارنگ است و همه را در بر می‌گیرد، گفت: «رهبر آپو تاسیس پ‌ک‌ک را ضرورتی برای مسائل خاورمیانه دانست و با تشکیل ارتشی یک کلمه را مبنا قرار داد که آن هم 'کوردستان مستعمره است' و ما باید برای کوردستان و تنش‌های موجود خاورمیانه بجنگیم. بر این اساس، گریلاهای ما مبارزه‌ای را آغاز کرده‌اند که هنوز هم ادامه دارد.»

محمد عینو به مبارزات مردم کورد اشاره کرد و با بیان این مطلب گفت: «با تشکیل پ‌ک‌ک مردم کورد رستاخیزی را تجربه نمود. دولت ترکیه هم می‌گفت که ما بر روی کوردها بتن ریخته‌ایم و چنین چیزی وجود ندارد و دیگر کسی به عنوان یک کورد نمی‌تواند بگوید که من برای مردم کوردستان قیام کرده‌ام و از آزادی کوردستان صحبت کند. اما به یمن تلاش‌های رهبر آپو، بار دیگر این بتن متلاشی شد و پرده‌ی مرگ پاره شد. نام کورد و کوردستان در تمام دنیا طنین‌انداز شد و گفتند که ما هستیم و اثبات کردند. ما کورد و کوردستان وجود داریم و مشکل خاورمیانه نیز حل خواهد شد.»

عینو با بیان اینکه از اندیشه‌های چند وجهی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان الهام گرفته‌اند، ادامه داد: «به یمن اندیشه‌های رهبر آپو آزادی و زندگی را شناختیم، تنوع ساختارها را شناختیم و به یمن آنها به این روزها رسیدیم. بار دیگر انزوای شدیدی علیه رهبر آپو اعمال می‌شود و می‌خواهند با این انزوا بین مردم و رهبر آپو گسست ایجاد کنند. الان هم می‌بینیم که کوه‌های آزاد هر روز مورد حمله شیمیایی قرار می‌گیرند. هدف آنها نابودی است و اما برعکس آن، هدف ما ساختن یک زندگی برابر و آزاد با همه ساختارها و اقشار اجتماعی است.»

محمد عینو با اشاره به اینکه حملات دولت ترکیه به خاک کوردستان در حال افزایش است، گفت: «خیانت از گذشته تاکنون صورت گرفته است، امروز هم می‌بینیم که سلاح‌های ممنوعه به دست بارزانی‌ها به کوهستان‌های آزاد منتقل می‌شود. دولت اشغالگر ترکیه توسط خانواده بارزانی وارد منطقه می‌شود. این خیانت جدید نیست. دول ضامن و قدرت‌های بین‌المللی که گویا برای حمایت از حقوق بشر موظف شده‌اند نیز در برابر این حملات سکوت کرده‌اند. اما کاملا برعکس است، زیرا آنها برای حفاظت از منافع دولت‌ها فعالیت می‌کنند.»

محمد عینو سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: «گریلا برای ما امید و آزادی است، ما همیشه با این هدف و امید از گریلاهای خود حمایت می‌کنیم. ما تا آخر از این نیروی‌مان حمایت خواهیم کرد و به هدف خود خواهیم رسید.»