حمایت از کمپین جمع‌آوری امضا علیه حملات رو به افزایش است

حمایت از کمپین جمع‌آوری امضا که در عرصه‌ی بین‌المللی علیه حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به شمال و شرق سوریه آغاز شده است، رو به افزایش است.

از ۷ اکتبر با عنوان «فراخوان فوری: جنگ علیه بشریت در شمال و شرق سوریه را متوقف کنید»، کمپین جمع‌آوری امضا آغاز شده است.

در این کمپین که به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و پرتغالی نوشته شده بود، در مجموع ۳۵ سازمان و جنبش و نهاد حقوق بشری از کشورهای اسپانیا، برزیل، مکزیک، شیلی، کلمبیا، هند، چین، آمریکا، آلمان، انگلیس و عراق در آن شرکت کردند.

بیش از ۱۸۳ نفر این کمپین جهانی را امضا کرده‌اند. با ادامه‌ی کمپین، حمایت‌ها افزایش خواهد یافت.

امضا کنندگان به این اشاره کردند، براساس اطلاعیه‌ی اداره‌ی خودمدیریتی تا کنون به دلی حملات به زیرساخت‌های منطقه، خسارات مالی به بیش از ۵۶ ملیون دلار رسیده است.

در متن اطلاعیه ذکر شده است:

«ما با نوع تازه‌ای از جنگ اشغال‌گری ترکیه روبرو هستیم که هدف آن اشغال‌گری و «پاکسازی اتنیکی» و تخریب بسیاری از مناطق شمال سوریه است. حملات اخیر دولت ترکیه با هدف تخریب «تمامی زیرساخت‌ها، ساختمان‌ها و تأسیسات انرژی به منظور تخریب تمامی پایگاه‌های زندگی در شمال و شرق سوریه و تخلیه منطقه است. در این حملات زندگی بیش از ۶ ملیون نفر با فرهنگ و اعتقادات مختلف مانند کورد، عرب، سریانی، چرکز، ترکمن‌، ایزدی‌، مسیحی، مسلمان و غیره که بر روی سرزمینی مشترک زندگی می‌کنند و نیازهایشان و اداره‌ی خودمدیریتی مورد هدف قرار می‌گیرد.»

امضا کنندگان از جامعه‌ی بین‌المللی و تمامی نهادهای ذیربط می‌خواهند، برای جلوگیری از جنایت‌های علیه بشریت و توقف جنگ و سیاست اشغال‌گری ترکیه، موضعی فوری اتخاذ نمایند.