تصویر

همه گروه‌ها و جوامع، با هم از سرزمین‌شان دفاع کردند

اعضای مجلس شهر قامشلو بیان کردند که تمامی ساختارها و گروه‌های منطقه با تکیه بر اندیشه و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در کنار هم زندگی می‌کنند و با هم از سرزمین خود محافظت می‌کنند.

انقلاب روژاوا که به انقلاب زنان معروف است بر اساس اندیشه و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شکل گرفته است و زنان در این انقلاب حماسه می‌نویسند و دستاوردهای بزرگی به دست می‌آورند. ایده‌ها و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بزرگترین منبع قدرت برای زنان است. در همین راستا، زنان واقعیت خود را بهتر شناختند و با آشنایی با اندیشه‌ها و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، سطح مبارزات خود را بالا بردند. نتایج آن مبارزه، امروز به وضوح قابل مشاهده است. مبارزان زن با انقلاب روژاوا در سراسر جهان طنین انداز شدند و به بهترین نمونه از مبارزان زن در جهان تبدیل شدند.

در شهر قامشلو نیز زنان نقش مهمی در ساختارها و جوامع مختلف شهر داشته‌اند و در مقابل چالش‌ها ایستادگی می‌کنند. در همین خصوص، اعضای مجلس شهر قامشلو از جوامع کورد و سوریانی، لیلا میو و فیروز آنتون به بیان نظرات خود پرداختند و اشاره کردند که هیچ تفاوتی بین هیچ یک از اجزای تشکیل دهنده وجود ندارد و همه گروه‌ها و جوامع منطقه با تکیه بر اندیشه و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در کنار هم زندگی می‌کنند و با هم از وطن خود محافظت می‌کنند.

در ابتدا لیلا میو عضو کمیته دفاع مجلس شهر قامشلو، به بیان ایده و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پرداخت و گفت: «انقلاب روژاوا با اندیشه‌ها و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان آغاز شد و ۱۳ سال است که ادامه دارد. همه گروه‌ها و جوامع منطقه مانند کوردها، عرب‌ها و سوریانی‌ها با هم زندگی می‌کنند و زیر چتر برابری خلق‌ها با هم کار می‌کنند.»

لیلا میو در ادامه سخنان خود با بیان اینکه زنان حقیقت خود را با اندیشه و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بهتر شناختند، ادامه داد: «انقلاب روژاوا بر اساس ایده‌ها و فلسفه رهبر آپو است و بر همین اساس خود را به اثبات رساند؛ ما زنان به لطف انقلاب روژاوا خود را بهتر شناختیم. به همین دلیل است که ما همیشه افکار و فلسفه رهبر عبدالله اوجالان را گسترش خواهیم داد.»

همچنین فیروز آنتون عضو کمیته نظارت بر فعالیت‌های جوامع مجلس شهر قامشلو از اقلیت سوریانی، با بیان اینکه به یُمن اندیشه‌ها و فلسفه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، اختلاف بین جوامع از بین رفته است گفت: «در شهر قامشلو همه کوردها، عرب‌ها و سوریانی‌ها به طور برابر با هم زندگی می‌کنند. من به لطف دوستان کوردم با نظرات رهبر آپو آشنا شدم. وقتی با افکار رهبر عبدالله اوجالان از نزدیک آشنا شدم دیدم که رهبر آپو هیچ فرقی بین گروه‌ها و جوامع قائل نیست.»

فیروز در پایان سخنان خود به شکل گیری ساختارها و جوامع در منطقه اشاره کرد و بیان کرد: «همه گروه‌ها و جوامع در منطقه به طور مساوی زندگی می‌کنند و با هم از منطقه خود محافظت می‌کنند. این حقیقت همه ماست که در منطقه، جوانان همه گروه‌ها با هم از وطن‌شان دفاع کردند. قبل از انقلاب بین ساختارها در منطقه اختلافاتی وجود داشت اما امروز در منطقه اختلاف بین ساختارها و جوامع از بین رفته است و همه به طور مساوی در نظام خودمدیریتی زندگی می‌کنند.»