حملات اشغال‌گرانه: ۸۹ هزار و ۴۱۸ دانش‌آموز را از تحصیل محروم کرده است

گروه آموزش و پرورش در رابطه با حملات اشغال‌گرانه بیانیه‌ای را منتشر کرد و اعلام نمود که بر اثر حملات اشغال‌گرانه‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه ۸۹ هزار و ۴۱۸ دانش‌آموز از تحصیل محروم شده‌اند و نمی‌توانند به مدارس بروند.

گروه آموزش و پرورش خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه در رابطه با حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه از ۲۳ الی ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳، بیانیه‌ای منتشر کرد.

این بیانیه در مقابل ساختمان انجمن شهر رقه به زبان‌های عربی و کوردی قرائت شد.

سمیره حاجی علی، ریاست مشترک گروه آموزش و پرورش بیانیه را به زبان کوردی قرائت کرد و خاطر نشان کرد که این اولین بار است که دولت اشغال‌گر ترکیه به مراکز خدماتی، بهداشتی و آموزشی حمله می‌کند.

سمیره حاجی علی با بیان این‌که این حملات خلاف تمام موازین انسانی و قوانین بین‌المللی است، تأثیر این حملات را بر حوزه‌ی آموزش و پرورش آشکار کرد.

سمیره حاجی علی این اطلاعات را به اشتراک گذاشت و گفت: «حملات تأثیر زیادی بر آموزش و پرورش داشته است. به خصوص در مناطق مرزی تاثیر زیادی داشته است. هواپیماهای دولت اشغال‌گر ترکیه چاپخانه‌ی سیماو که کتب درسی را چاپ می‌کرد را بمباران کردند. ۵ نفر از کارکنان آن شهید شدند. در ۷۱۲ مدرسه در کانتون‌های جزیره، فرات و عفرین و شهبا تحصیل متوقف شده است. ۸۹ هزار و ۴۱۸ دانش‌آموز از تحصیل محروم شده‌اند.»