حملات در دیرالزور مورد اعتراض قرار گرفت

قتل‌عام غیرنظامیان توسط تبهکاران مسلح وابسته به دولت دمشق در دیرالزور مورد اعتراض قرار گرفت.

حمله دیرالزور

به قتل‌عام غیرنظامیان توسط تبهکاران مسلح وابسته به دولت دمشق علیه روستاهای دهلا و جدیدت بگارا در شرق دیرالزور که در آن ۱۱ نفر از جمله کودکان و زنان شهید و ۵ نفر زخمی شدند، اعتراض شد.

رهبران قبایل و بسیاری از مردم در تقاطع سینالکو در شهر حسکه به رهبری حزب الوطن ال‌سوریه جمع شدند و عکس‌هایی از شهدای این حملات حمل کردند.

در این کنش خاموش، مردم همچنین بنرهایی مانند «خون فرزندان ما برای ما بسیار ارزشمند است» و «آنهایی که فرزندان ما را می‌کشند مشروعیت ندارند» را حمل کردند.

دعوت به اتحاد از طرف قبایل

رهبران و ریش‌سفیدان قبایل عرب در تل‌حمیس در مقابل ساختمان مجلس در شهر گرد هم آمدند و قتل‌عام دیرالزور را محکوم کردند.

در بیانیه مطبوعاتی که توسط عضو شورای قبیله طَی حَیال الخویر قرائت شد، آمده است: «هدف اصلی دولت دمشق احیای سناریوی داعش، ایجاد اختلاف در میان قبایل عرب در شرق فرات و ایجاد درگیری میان مردم سوریه است.»

در این بیانیه آمده است: «بیایید شانه به شانه همدیگر در برابر طرح‌هایی که امنیت منطقه را هدف قرار می‌دهد بایستیم.» از قبایل شرق فرات درخواست شد: «گول حقه‌های کثیف و تلاش‌های فتنه‌انگیز سازمان‌های تروریستی نخورید.»

رهبران قبایل رقه و صدها نفر از مردمی که در رقه تجمع کردند، قتل‌عام غیرنظامیان توسط تبهکاران مسلح وابسته به دولت دمشق در دیرالزور را محکوم کردند و گفتند: «این حملات ما را در حفاظت از پروژه اداره خودمدیرتی دموکراتیک تضعیف نمی‌کند.»

راهپیمایی با حضور صدها نفر از مقابل بیمارستان قدیمی کودکان این شهر برگزار شد.

این راهپیمایی با حمل بنرهای نیروهای ق‌س‌د و عکس‌های شهدای قتل‌عام دیرالزور تا میدان زنان ادامه یافت.

شیخ محمد ترکی سَوان، یکی از رهبران قبیله سبخا، اظهار داشت که سعی می‌شود از طریق تبهکاران تحت حمایت نیروهای دولت دمشق در مناطق امن هرج و مرج و اختلاف ایجاد کند. شیخ محمد تاکید کرد که هدف دولت دمشق با اتحاد دولت اشغالگر ترکیه و دیگر نیروها برهم زدن امنیت دیرالزور و آغاز درگیری است.

بشرا المحمد، عضو هماهنگ کننده مجلس جامعه زنان زنوبیه، گفت: «این حملات ما را در حفاظت از پروژه اداره خودمدیریتی دموکراتیک تضعیف نمی‌کند.»