حملات دولت دمشق راه را برای داعش هموار می‌کند

مجلس سوریه دموکراتیک (م‌س‌د) با فراخواندن همه نیروهای ملی و سیاسی به محکومیت جنایات دولت دمشق اعلام کرد که این جنایات منجر به احیای داعش و اختلال در مبارزه با تروریسم می‌شود.

حملات در دیرالزور

نیروهای دولتی دمشق و گروه‌های «دفاع‌الوطنی» آن شهرک‌های منطقه شرقی کانتون دیرالزور را بمباران کردند. بر اثر این بمباران ۲ شهروند شهید و ۷ شهروند از جمله ۲ کودک مجروح شدند. از سوی دیگر، نیروهای شورای نظامی دیرالزور و نیروهای امنیت داخلی وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) نیز تلاش‌های حمله نیروهای دمشق را از بین بردند.

شورای سوریه دموکراتیک (م‌س‌د) در رابطه با این حادثه بیانیه‌ای صادر کرد.

جزئیات این بیانیه به شرح زیر است: «نیروهای دولتی دمشق و تبهکاران وابسته به دولت دمشق و نیروهای خارجی دیروز (سه شنبه ۶ اوت ۲۰۲۴) به شهرها و روستاهای شرق دیرالزور حمله کردند. در این حمله، بسیاری از غیرنظامیان شهید و مجروح شدند.

به عنوان م‌س‌د، ما این حملات وحشیانه را به شدت محکوم می‌کنیم و می‌گوییم که دولت دمشق مسئول آنچه اتفاق افتاده است. ما بار دیگر به دولت دمشق در مورد بحرانی که ایجاد کرده هشدار می‌دهیم.

ما همچنین به نیروهای ق‌س‌د و نیروهای امنیت داخلی که قهرمانانه این حمله را خنثی و صلح و امنیت منطقه را حفظ کردند، درود می‌فرستیم. به خانواده شهدا تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کنیم.

ما از همه احزاب سیاسی و ملی می‌خواهیم که جنایات دولت دمشق و نیروهای آن را محکوم کنند که با هموار کردن راه بر حملات تبهکاران داعش، مبارزه با تروریسم را مختل می‌کند.

روز عدالت فرا خواهد رسید و مسئولین این حملات وحشیانه که سوری‌ها را کشتند قطعا پاسخگو خواهند بود.»