مشخصات ۴ شروان ق‌س‌د اعلام گردید

مشخصات ۴ شروان نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) که هنگام انجام وظیفه در روستاهای کوبانی به شهادت رسیده بودند، اعلام شد.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) در سایت رسمی خود طی بیانیه‌ای مکتوب، مشخصات ۴ شروان را اعلام کرد.

بیانیه‌ی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) به شرح زیر می‌باشد:

«با این‌که نیروهای ما وظیفه‌ی حفاظت و مبارزه‌ی خود را علیه ترور و پاسخ به حملات دولت اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران وابسته‌ی آن را بر عهده دارند، همزمان به ایجاد زندگی آرام و با ثبات برای خلق منطقه وفادار هستند.

در این رابطه ۴ شروان نیروهای ما در زمان انجام وظیفه به شهادت رسیدند. شروان عدنان شیخ محمد (برچم‌ کوبانی)، محمد حسین محمد (بروسک‌ روژآوا) و ثروت احمد (دوزوان قاسمی) طی حادثه‌ای نظامی در زمان انجام وظیفه در روستاهای کوبانی به شهادت رسیدند. همچنین شروان عبدالمجید ابراهیم السنید‌ (سورو‌) بر اثر بیماری در هنگام انجام وظیفه به شهادت رسید.

شهید برچم‌ عضو خانواده‌ای میهن دوست است. اهل روستای برخبوتان است که ده‌ها انقلابی و قهرمان در آن به دنیا آمده‌اند. شهید برچم در سال ۲۰۱۲ هنگامی که نیروهای نظامی تاسیس شدند، به این نیروها پیوست. در مقاومت کوبانی و در عملیات‌های متعددی علیه سازمان تروریستی داعش و پاسخ به حملات دولت اشغال‌گر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن شرکت داشت. وفاداری خود را به انقلاب و خلقش از طریق مقاومت ثابت کرد. چه از نظر جنگی و چه آموزشی، روحیه‌ی عظیم رفاقتی داشت. نمونه‌ی یک شروان پایبند و متعهد به وظایف بود.

رفیق شهید ما بروسک‌ روژآوا نیز نمونه‌ای از بخشش بی‌حد و حدود بود. در حملات نیروهای ما علیه سازمان تروریستی داعش شرکت متعددی داشت. امید و باور به پیروزی را در دل رفقایش ایجاد می‌کرد. موانع برای وی بی معنی بود، به رفقایش در مقاومت و مبارزه انرژی می‌داد. بین رفقایش یک شروان نمونه بود.

رفیق شهید ما دوزوان قاسمی با وجود سن بالا، در جنبش و مبارزه، دارای روحیه‌ای جوان بود. از همان ابتدای تاسیس نیروهای نظامی، در مبارزه شرکت کرده و در بسیاری از عملیات‌های نیروهای ما حضور داشت. در شخصیت خود سیمای یک شروان انقلابی برجسته بود که برای آزادی خلق و سرزمینش مبارزه می‌کند. در بین رفقا و نیروهای نظامی به فردی نمونه تبدیل شد.

رفیق سورو‌، برای شکوه خلق و سرزمینش به صفوف نیروهای ما پیوست. در اکثر عملیات‌ها شرکت نمود. نمونه‌ای از فداکاری بود، شدیدا علیه سازمان تروریستی داعش می‌جنگید و برای یک لحظه نیز از انجام وظایف نظامی خود مردود نبود. روحیه‌ی نظم و تعهد به سیستم و دیدگاه‌ها را دارا بود. به تمامی خانواده‌ی شهدا تسلیت می‌گوییم. ما عزم خود را جزم کرده‌ایم تا سفر آن‌ها را با موفقیت به پایان برسانیم و این قول ما به آن‌ها و خلقمان است.

مشخصات شهدا از این قرار زیر است:

کدسازمانی: برچم کوبانی

نام و نام خانوادگی: عدنان شیخ محمد

نام مادر: عایشه

نام پدر: زکی

محل و تاریخ تولد: کوبانی/۱۹۹۵

محل و تاریخ شهادت: روستاهای کوبانی/ ۲۰۲۳/۱۰/۲۰

* * *

کدسازمانی: بروسک روژآوا

نام و نام خانوادگی: محمد حسین محمد

نام مادر:عیده‌

نام پدر:حسین

محل و تاریخ تولد: رَق/ ۱۹۹۹

محل و تاریخ شهادت: روستاهای کوبانی/ ۲۰۲۳/۱۰/۲۰

* * *

کدسازمانی: سورو

نام و نام خانوادگی: عبدالمجید ابراهیم السنید‌

نام مادر: عوش‌

نام پدر: ابراهیم

محل و تاریخ تولد: رقه/ ۱۹۹۸

محل و تاریخ شهادت: روستاهای کوبانی/ ۲۰۲۳/۱۰/۲۰

* * *

کدسازمانی: دوزوان قاسمی

نام و نام خانوادگی: ثروت احمد

نام مادر: امینه

نام پدر: اسماعیل

محل و تاریخ تولد: کوبانی/۱۹۸۰

محل و تاریخ شهادت: روستاهای کوبانی/ ۲۰۲۳/۱۰/۲۰

* * *