تصویر

هیئت فرهنگ نسبت به استفاده غیر مجاز از نام «کوبانی» ابراز نارضایتی کرد

هیئت فرهنگی کانتون فرات نسبت به استفاده غیرمجاز از نام کوبانی در یک جشنواره فیلم اعتراض کرد.

نام انجمن فیلم روژاوا و لوگوی جشنواره فیلم کوبانی بدون مجوز استفاده شده است. هیئت فرهنگی کانتون فرات در این خصوص بیانیه‌ای صادر و ابراز نارضایتی کرد.

پروین کرهو یکی از اعضای مدیریت تئاتر هلال زِرین با قرائت این بیانیه با بیان اینکه در تاریخ کورد و کوردستان حماسه‌های بزرگ قهرمانی در اثر مقاومت‌های بی‌نظیری رقم خورده است، گفت: «امروز در کوبانی مردم ما با شرافت در سرزمین خود آزادانه زندگی می‌کنند و از میراث فرزندانشان و ارزش‌های آنها که با خون مقدس محافظت شده است، صیانت می‌کنند.

البته به عنوان جنبش فرهنگ و هنر در شهر کوبانی از هر نظر به کار خود ادامه می‌دهیم و از میراث شهدای خود صیانت می‌کنیم. با محافظت از فرهنگ خود با فولکلور و رقص با دنگبیژی، با تئاتر و فیلم‌هایمان، در مبارزه‌ای بزرگ هستیم.

پنجمین جشنواره فیلم اروپا توسط عده‌ای برگزار شد که ربطی به واقعیت کوبانی ندارند. این افراد به هیچ وجه نماینده اراده کوبانی و هویت کوبانی نیستند. اول از همه، همه هنرمندان، سینماگران، خلق ما و سپس عموم مردم باید این واقعیت را بدانند: جشنواره موسیقی، تئاتر، رقص و سینما امروز در قلب کوبانی برگزار می‌شود و همیشه این میراث و هنر واقعی انقلاب را در میان مردم خود زنده نگه خواهد داشت.

ما از همه هنرمندان و به ویژه سینماگران کورد و جهان می‌خواهیم فریب ابزارهای دروغین را نخورند و حقیقت این افراد را که می‌خواهند از نام کوبانی استفاده کنند و منافع مادی و نژادی خود را تامین کنند را بشناسند و در مقابل آنها موضع‌گیری کنند.»