هزاران خانوار فلسطینی در عفرین اسکان داده شدند

هزاران خانواده اعضای حماس در مناطق عفرین، جرابلوس و باب اسکان داده شدند که این مناطق تحت اشغال دولت ترکیه‌اند.

دولت ترکیه که بخش‌هایی از شمال و شرق سوریه را اشغال نموده و در آنجا مرتکب جنایت جنگی شده است، طرح تغییر ساختار جمعیتی آن مناطق را به‌صورت فشرده دنبال می‌کند.

هزاران نفر از مردم فلسطین در جنگ اسرائیل و حماس آواره شده‌اند. نیروهای اقتدارگرا و تبهکاران همکارشان در منطقه در راستای نقشه شومشان علیه این مناطق و مردم آن و نیز در راستای منافع سیاسی و اقتصادیشان، روزانه دست به جنایت زده و ساکنان اصیل آنجا را ناچار به فرار و مهاجرت می‌کنند. در ادامه این روند؛ دولت ترکیه خانواده هزاران عضو حماس را از غزه به عفرین، جرابلوس و باب منتقل کرده است.

با همکاری سه‌جانبه ترکیه- قطر و حماس

مشخص شده که دولت‌های ترکیه و قطر در هماهنگی با حماس درنظر دارند ۲۵۰ هزار نفر از اهالی غزه را در مناطق اشغالی روژآوای کوردستان و در قبرس که تحت اشغال ترکیه است، اسکان دهند.

بیش از ۴ هزار چادر برپا شده‌اند

جزئیات درباره خانواده‌های فلسطینی که به روژآوا آورده شده‌اند از این قرار است:

تحت نظارت سازمان جاسوسی ملی ترکیه (میت) بیش از ۴ هزار چادر و اتاق در روستای جَمَلی در ناحیه جندرس از توابع عفرین و برای اسکان اعضای حماس تاسیس شده است. ساخت این کمپ ادامه دارد که از سه بخش تشکیل شده است. تبهکاران لشکر شام با نظارت میت این کمپ را اداره خواهند کرد.

در ۱۷ نوامبر بیش از ۷۵ خانوار متعلق به اعضای این گروه تبهکار که چندین خانواده حماس در میان آنان بودند، به کمپ روستای چَقَلا در عفرین منتقل شدند. سپس صده خانوار دیگر حماس را به این نقطه منتقل کردند.

در ۱۹ اکتبر دولت ترکیه در هماهنگی با دولت کویت، قطر، سازمان اخوان المسلیمن و حماس، دهها خانواده اعضای حماس را از غزه به منطقه جدرس عفرین منتقل نمود. ۷۵ خانواده با همراهی خودروی زرهی دولت ترکیه به کمپ دیر بلوط جندرس منتقل شدند و ۱۵۰ چادر دیگر تاسیس شد.

در اواخر ماه نوامبر نیز در باب که تحت اشغال دولت ترکیه است کمپ تاسیس شده و ۱۵۰ خانوار اعضای حماس به آنجا منتقل شدند.

حمایت مالی از این کمپ‌ها بر عهده نهادهای مخفی وابسته به میت مانند دست سفیدها، اَه‌ه و جمعیت زندگی آبرومندانه فلسطینی (تحت مدیریت موساد اسرائیل) قرار دارد.