هزاران نفر از پیکر شهدای قامیشلو استقبال کردند

برای شهروندانی که بر اثر حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به شهر قامیشلو به شهادت رسیده بود، مراسمی گسترده برگزار شد.

پیکر فرحان خلف، بریوان زبیر‌، محمد حسین محمد، ریاض همو، ریناس حمید و فرحان تمه که در ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ بر اثر حملات دولت اشغال‌گر ترکیه به شهر قامیشلو به شهادت رسیده بود، طی مراسمی گسترده به خاک سپرده شدند.

پیکر این ۶ شهید توسط هزاران نفر مورد استقبال قرار گرفتند و به آرامستان شهید دلیل سُرخین برده شدند.

هزاران نفر از مناطق و شهرک‌های کانتون جزیره، اعضا و مدیران سازمان‌ها‌ی مدنی، موسسات خدماتی، بهداشتی، کنگره ستار، کنگره‌ی اسلامی دمکراتیک و احزاب سیاسی در مراسم خاک‌سپاری شهدا شرکت کردند.

پیکر شهدا که با گل مزین شده بود با سردادن شعار «انتقام»، «شهدا نمی‌میرند» و «مقاومت زندگی است» به آرامستان شهید دلیل سُرخین برده شدند.

پس از قرار دادن پیکر شهدا در محل مراسم، برای گرامی داشت یاد شهدا یک دقیقه سکوت شد. سپس فوزا یوسف عضو دیوان ریاست‌ مشترک حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) به سخنرانی پرداخت و به خانواده‌ی شهدا و خلق شمال و شرق سوریه تسلیت گفت و برای مجروحین خواستار شفای عاجل شد.

فوزا یوسف خاطرنشان کرد که حملات دولت اشغال‌گر ترکیه نسل‌کشی است و گفت: «هدف دولت اشغال‌گر ترکیه شکستن اراده‌ی ماست و می‌خواهد از طریق این حملات پروژه‌ی رهایی دمکراتیک و برادری و خواهری خلق‌ها را شکست دهد. دولت ترکیه برای پنهان کردن شکست‌هایش این حملات را انجام می‌دهد. در کوه‌های کوردستان، توسط گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان متحمل ضربات مهلک و کشنده‌ای شده است؛ در مقابل مقاومت خلق شکستی تاریخی، نظامی، سیاسی، دیپلوماتیک و اقتصادی خورده است.»

فوزا یوسف به موضع خلق‌های شمال و شرق سوریه در برابر حملات دولت اشغال‌گر ترکیه اشاره کرد و گفت: «کودک، جوان، زن، پیر، تمامی جوامع و بخش‌های جامعه، مدارس، کارگاه و زیرساخت‌های ما توسط دولت اشغال‌گر ترکیه مورد هدف قرار می‌گیرند. ترکیه و تمامی جهان خوب بدانند که خلق ما و اراده‌ای که بر مبنای فکر ملت دمکراتیک تاسیس شده است به هیچ وجه شکست نخواهد خورد. آن‌که تصمیم به مقاومت می‌گیرد، خلق است. مبارزه‌ای که ما آن را رهبری می‌کنیم به پیروزی ختم خواهد شد. شکست و فروپاشی سهم اردوغان خواهد بود که دشمن بشریت است. ما کسانی را که دستشان به خون شهدای ما آلوده است را نخواهیم بخشید و انتقام خون شهدا را از آنان خواهیم گرفت.»

ملا محمد خضری، ریاست مشترک کنگره‌ی اسلامی دمکراتیک، سکوت جامعه‌ی بین‌المللی و کشورهای عربی را در برابر این جنایات دولت اشغال‌گر ترکیه را محکوم کرد و گفت: «باید علمای اسلامی و مسیحی، موضع خود را در برابر جنایاتی که اردوغان در برابر مردم شمال و شرق سوریه مرتکب می‌شود را آشکار نمایند.»

پس از سخنرانی‌ها شهادت‌نامه‌ی شهدا قرائت گردید و به خانواده‌هایشان تقدیم شد. همچنین خانواده‌ی شهدا قول دادند که راه شهدا را ادامه داده و مقاومت را گسترش دهند.

در پایان مراسم پیکر شهدا در آرامستان شهید دلیل سُرخین به خاک سپرده شدند.

پیکر شهید فرحان تمه، به آرامستان شهید دلشیر در منطقه‌ی تربه‌سپی منتقل شد و در آن‌جا به خاک سپرده شد.

پیکر شهید آیا الصباوی و شهید فارس الفارس‌ نیز به درخواست خانواده‌هایشان در روستای ام الفورسانی در قامیشلو به خاک سپرده شد.