هزاران نفر در اعتراض به حملات دولت اشغالگر ترکیه راهپیمایی کردند

هزاران نفر از ساکنان شهرها و روستاهای منطقه جزیر علیه حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به خیابان‌ها آمدند.

هزاران نفر از مردم منطقه سیزی در اعتراض به حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه این منطقه راهپیمایی گسترده ای برگزار کردند.

تربسپیه

مردم شهرستان تربسپیه از توابع شهر قامشلو که با برگزاری راهپیمایی گسترده حملات دولت اشغالگر ترکیه علیه این منطقه را محکوم کردند، پیام مقاومت دادند.

مردم کورد، عرب و آشوری در مقابل شورای منطقه تربسپیه تجمع کردند و به سمت بازار مرکز منطقه راهپیمایی کردند.

سلمان عرب، عضو مجمع عمومی حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) در اینجا سخنرانی کوتاهی کرد. وی در سخنان خود تصریح کرد: دولت اشغالگر ترکیه که در جریان حوادث دیرالزور در تلاش برای ایجاد اختلاف بین مردم ناکام مانده بود، اکنون نهادها و زیرساخت‌های خدماتی را برای تحت فشار قرار دادن مردم منطقه هدف قرار داده است.

سلمان عرب خاطرنشان کرد که دولت دمشق و نیروهای بین‌المللی باید موضع روشنی در برابر این جنایات اتخاذ کنند.

چل‌آخا

صدها نفر از شهرها و روستاهای چل‌آخا در سمت جنوبی این شهرستان گرد هم آمدند و به حملات دولت ترکیه اعتراض کردند.

در این راهپیمایی پرچم‌ها و بنرهایی با مضامین "فاشیسم ترکیه امنیت جهان را تهدید می‌کند"، "بیایید با هم در برابر تروریسم بایستیم" و "شما در قبال خون شهدا و فریاد فرزندانمان پاسخگو خواهید بود" حمل شد. در این راهپیمایی که در میدان شهید معصوم به تجمع تبدیل شد، عبدالسلام عباس، رئیس دفتر پ‌ی‌د در چل‌آخا سخنرانی کرد و گفت: دولت ترکیه هر کاری انجام دهد، نمی‌تواند اراده مردمی را که هر لحظه حاضرند جان خود را برای حفاظت از آزادی و پروژه دموکراتیکش بدهند، بشکند.

تل‌حمیص

مردم تل‌حمیص وابسته به کانتون قامشلو راهپیمایی گسترده‌ای را در راستای محکومیت حملات دولت اشغالگر ترکیه برگزار کردند.

در جریان راهپیمایی که در تقاطع نیابه متوقف شد، محمد الشمری، رئیس مشترک شورای منطقه تل‌حمیص، اظهار داشت که هدف از این حملات نسل‌کشی است.

بیانیه سازمان نودَم

سازمان معلولین نودم نیز بیانیه‌ای داد. این بیانیه توسط سامی فتاح، عضو سازمان در مقابل مقر این سازمان قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: همانطور که مشخص است در جامعه ما هزاران معلول و افراد با نیازهای ویژه وجود دارد که در میان این حملات، معلولان و کودکان بیشترین مشکلات را دارند.

در این بیانیه از نهادها و سازمان‌های بین‌المللی خواسته شد تا در برابر این حملات موضع‌گیری کنند.

رقا

بسیاری از مردم در اعتراض به حملات دولت اشغالگر ترکیه در رقه تجمع کردند. راهپیمایی از مقابل مسجد نور شروع شد و تا بیمارستان وطنی ادامه داشت. جمعیت در این راهپیمایی با سردادن شعارهای "نه به اشغالگری دولت ترکیه"، "زنده باد مقاومت خلق‌ها"، "زنده باد نیروهای سوریه دموکراتیک" و "مرگ بر دولت فاشیستی ترکیه" به حملات دولت اشغالگر ترکیه واکنش نشان دادند.

فاطمه صالح، یکی از اعضای جامعه زنان زنوبیه، در سخنرانی خود در اینجا گفت: ما اجازه نخواهیم داد دشمن به اهداف خود دست یابد و امپراتوری عثمانی را احیا کند.

یحیی محمود، عضو کمیته امور مذهبی رقه با بیان اینکه آنها برای بلند کردن صدای خود علیه اشغالگران ترکیه گرد هم آمده‌اند، گفت: در برابر نقشه‌ها و حملات پلید به مناطق امن خود سکوت نخواهیم کرد.

حلب

حملات دولت اشغالگر ترکیه به شمال و شرق سوریه با راهپیمایی در حلب محکوم و پیام مقاومت داده شد.

صدها نفر از شهروندان محله‌های شیخ‌مقصود و اشرفیه به ابتکار شورای خانواده شهدا از مقابل سالن اجتماعات ۸ مارس راهپیمایی کردند. در این راهپیمایی، بنرهایی با مضامین «نه به اشغال و نسل‌کشی»، «دستت را از روژاوا بکش اردوغان قاتل» و «مقاومت و مبارزه علیه حملات نسل کشی را گسترش خواهیم داد» برافراشته شد.

در ادامه این راهپیمایی که تا میدان «۷ شهید» ادامه یافت، رَوشَن محمد، رئیس شورای خانواده‌های شهدای حلب گفت: دولت اشغالگر ترکیه با این حملات درماندگی خود را نشان داد. وی همچنین خاطرنشان کرد که این امر باعث احیای هسته‌های مخفی داعش می‌شود.