هزاران نفر در منطقه جزیره در مخالفت با تهدیدات علیه رهبر خلق کورد به‌میدان آمدند

هزاران تن از گروه‌های مختلف منطقه جزیره، در مقابل تهدیدات علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در شهر و شهرک‌ها به میادین آمدند.

در چهارچوب واکنش‌ها به سیاست حصر و شکنجه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هزاران تن از گروههای مختلف منطقه جزیره، تظاهرات‌های گسترده‌ای انجام دادند و با صدای بلند نارضایتی خود را علیه این تهدیدها اعلام کردند. آنها تاکید نمودند، در راستای آزادی فیزیکی رهبری، مبارزات را افزایش خواهند داد.

قامیشلو

صدها تن از گروههای مختلف شهر قامشلو راهپیمایی انجام دادند.  راهپیمایی از چهارراه سونی در شرق شهر آغاز شد و آنها در محلات مختلف به راهپیمایی پرداختند و شعارهای "زنده باد مقاومت رهبری" و "بدون رهبری زندگی ممکن نیست" را با صدای بلند سر دادند. همچنین تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در دست گرفتند.

راهپیمایی کنندگان زمانی که به چهارراه شهید روبار قامشلو رسیدند، راهپیمایی را به گردهمایی دسته جمعی تغییر دادند. سپس رئیس مشترک پ.ی.د در منطقه جزیره مصطفی احمد گفت:"  زنده باد مقاومت رهبر اوجالان و مقاومت خلقهای آزادیخواه".
وی همچنین سیاست حصر و شکنجه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد.

مصطفی در ادامه سخنانش به افزایش سیاست قتل عام و جنگ ویژه علیه خلقها در وجود رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت"  نامه ی تهدیدآمیز علیه رهبری به معنی ادامه توطئه علیه خلقهای مقاومتگر است."

وی همچنین گفت" میخواهند در وجود رهبری اراده خلقها را از بین ببرند، چون رهبر نماینده بشریت و دموکراسی است".

وی همچنین به جنبشهای انقلابی در راه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان  علی رغم سیاستهای قبیح دولت اشغالگر و فاشیستی ترکیه برای شکست اراده خلقهای آزاد اشاره کرد.

احمد گفت:" پروژه ی رهبری تنها راه نجات برای خلقهای منطقه است، به همین دلیل می‌بینیم گروههای مختلف از کورد و عرب و چرکس و شریان و ترکمان در میادین مبارزات با هم متحد میشوند و برای آزادی فیزیکی رهبر اوجالان و پروژه ی ملت دموکراتیک فریاد می زنند".

مصطفی از موضعگیری کمیته منع شکنجه سی پی تی انتقاد کرد و درخواست نمود تا به وظیفه خود در مقابل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان عمل کنند.

وی در پایان گفت:" از اینجا، از میادین مبارزات و مقاومت، با نام خلق های شمال و شرق سوریه، دوباره تاکید میکنیم، بدون رهبری زندگی ممکن نیست. با روح مقاومت رهبری در امرالی مبارزات را افزایش میدهیم و در میادین تا محقق شدن آزادی فیزیکی رهبری باقی خواهیم ماند".

حسکه

دیروز صبح هزاران تن از گروههای مختلف حسکه راهپیمایی علیه نامه‌های تهدیدآمیز به رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان برگزار نمودند.

راهپیمایی از مقابل چهارراه اطفایه در محله تل حجر آغاز شده و به سمت چهارراه کلیسای آشوری پیش رفت.

راهپیمایی کنندگان تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پلاکاردهایی با شعارهای "آزادی رهبری تکرار دموکراسی و امنیت منطقه است" را در دست گرفتند.

پس از رسیدن به چهارراه کلیسای آشوری، راهپیمایی به تجمعی اعتراضی تغییر یافت. بعد از یک دقیقه سکوت به احترام شهدا، جانشین رئیس مشترک مجلس کانتون حسکه فاروق توزو به تلاش نیروهای دشمن به ویژه دولت اشغالگر ترکیه برای شکستن اراده خلقهای اصیل منطقه از راه ارتکاب جنایت و سیاست پاکسازی اشاره نمود.

 وی همچنین به این مسئله اشاره نمود" هدف دولتهای توطئه کننده از بین بردن جنبش آزادیخواهی و دموکراتیک است. دولت اشغالگر ترکیه رهبر اوجالان را به عنوان سیاست نهایی و تهدید علیه سرنوشت خود میبیند".

 در ادامه زوزان گل از طرف مجلس خانواده شهدای حسکه اعلام نمود، دولت اشغالگر ترکیه حصر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تحمیل میکند تا صدای آزادی و دموکراسی را خفه کرده و جنبش آزادی کوردستان را از بین ببرد.

 وی همچنین گفت" دولت اشغالگر ترکیه اجازه نمیدهد خانواده و وکلا با رهبر اوجالان دیدار کنند، چون از فلسفه وی وحشت دارند".

 زوزان از سی پی تی انتقاد کرده و گفت" حقیقتاً سی پی تی به دور از اهداف و پرنسیپهای خود با دولت ترکیه معامله میکند".

 زوزان در پایان گفت" دولت اشغالگر ترکیه رهبر ما را به مسموم کردن تهدید میکند، اگر زندگی رهبری در خطر قرار گیرد، زندگی در همه جهان به دوزخ تبدیل خواهد شد.  چون بدون رهبری زندگی ممکن نیست. ما به حلقهای از آتش در اطراف رهبرمان تبدیل خواهیم شد، قیام می کنیم و هرگز درمانده نخواهیم شد".

دریک

در شهر دریک صدها شهروند و اعضای سازمانهای مدنی راهپیمایی کردند.  راهپیمایی از میدان آزادی آغاز شد و شرکت کنندگان تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به همراه پلاکاردهای  با شعارهای" بدون رهبری زندگی ممکن نیست"، و" آزادی رهبر آپو آزادی خلق هاست" را در دست گرفتند و در خیابانهای اصلی شهر به راهپیمایی پرداختند.

 پس از رسیدن تظاهرکنندگان به بازار مرکزی دریک عضو پ.ی.د حسین علی  به افزایش مبارزات برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و گفت" دشمن خلقها باید بدانند، فلسفه رهبری پرنسیپ اصلی جوامع منطقه است. ما تا تحقق آزادی فیزیکی مبارزه خواهیم کرد".

 در ادامه عضو کنگره ستار در دیرک شادیه یوسف گفت" تجمع ما در میادین نشان دهنده اتحاد میهنی ما در مقابل فشار و حصر و تهدیدها علیه رهبری توسط دولت فاشیستی ترکیه است".

 وی سپس از سکوت بین‌الدولی انتقاد کرد و گفت"  رژیم ترکیه به کارهای غیر انسانی خود بدون هیچ ممانعتی و در سایه سکوت بین الدولی ادامه میدهد،اما این مسئله ما را محکمتر و قویتر میکند و مبارزاتمان را تا تحقق آزادی فیزیکی رهبری ادامه خواهیم داد".

تل براک

همچنین مجلس شهرک تل براک راهپیمایی را در جنوب شهر سازماندهی کرد. راهپیمایان تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان  و همچنین پلاکاردهایی با نوشته‌های" آزادی رهبر آپو آزادی خلق هاست" و آزادی و عدالت برای رهبر اوجالان" را در دست گرفتند.

پس از رسیدن به مرکز شهرک، راهپیمایان به احترام شهدا یک دقیقه سکوت کردند. سپس عضو مجلس شهرک یمامه محمود سکوت بین الدولی در مقابل حصر و شکنجه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد. وی  بر افزایش مبارزات تا آزادی فیزیکی رهبری تاکید نمود.

همچنین محمد زیدان عضو کمیته دانشگاههای تل براک به مقاومت خلقها در مقابل سیاست‌هایی که اراده و رهبری را هدف قرار میدهند،اشاره کرد .وی تاکید نمود" با قلممان در مقابل لوله تفنگها و سیاست جنگ ویژه علیه منطقه و رهبری مان خواهیم ایستاد".

تل تمر

در شهرک تل تمر حسکه نیز امروز صبح راهپیمایی علیه نامه‌های تهدیدآمیز بدون نام و نشانی که برای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان فرستاده شده است، برگزار شد.

راهپیمایی از مقابل مجلس خانواده شهدا آغاز شد و در محله شهید سیدار در مرکز شهر متوقف شد.  در آنجا رئیس مشترک مجلس تل تمر محمد سعید و همچنین عضو کنگره ستار آیهان یوسف سخنرانی کردند. آنها ارسال این نامه‌های تهدید آمیز را محکوم نمودند.

درباسیه

در همین چهارچوب صدها تن در شهرک درباسیه از توابع حسکه راهپیمایی گسترده ای در مخالفت با تهدیدهای علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در زندان امرالی برگزار کردند.

راهپیمایی در مقابل مسجد حاجی سلطان آغاز شد و به سمت خیابان بازار مرکزی با شعارهای "بدون رهبری زندگی ممکن نیست" و "زنده باد رهبر آپو" پیش رفت.

 پس از یک دقیقه سکوت به احترام شهدا رئیس مشترک پ.ی.د در درباسیه  محمد خلف گفت" رهبر آپو در زندان اشغالگران برای آزادی خلقها مقاومت میکند. دولت اشغالگر از هر راه ممکن تلاش میکند تا خلقها را از راه رهبری پاکسازی کند".

 وی همچنین گفت" دولت اشغالگر ترکیه نامه‌های تهدیدآمیزی برای کشتن رهبری ارسال میکند.  ما هر دستی را که سلامتی رهبری را به خطر بیندازد قطع خواهیم کرد و به هیچ وجه از رهبری دست نخواهیم کشید".

 همچنین عضو کنگره ستار هوژین هریز، حصر و فرستادن نامه‌های تهدیدآمیز علیه رهبری را محکوم کرد.

 وی همچنین تاکید نمود، رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اراده خلقهای آزاد است و گفت" ما به میدانها آمده و تا تحقق آزادی فیزیکی رهبری علیه فاشیسم ترک مبارزه میکنیم".

 راهپیمایی با شعارهایی در ستایش مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان پایان یافت.

گرکی لگی

مجلس گرکی لگی با قرائت دو بیانیه به زبانهای کوردی توسط رئیس مشترک اداره دانشگاه‌ها؛ لمعه حسین  و همچنین به زبان عربی توسط عضو کمیته سلامت در مجلس عبدالرزاق شحاده سالم، تهدیدها علیه رهبر خلق عبدالله اوجلان را محکوم نمود.

 با حضور اعضای سازمانهای مدنی و مجلس خانواده شهدا و نمایندگان احزاب و نیروهای نظامی، بیانیه‌ها در میدان شهید خبات قرائت شدند.

 در ابتدا به تلاشهای دولت اشغالگر ترکیه برای از بین بردن خلق کورد در وجود رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره شد. آنها گفتند: اصرار دولت اشغالگر ترکیه بر انزوای رهبری و همچنین تهدید وی با احتمال مسموم نمودنش، ادامه سیاست پاکسازی کوردها به شیوه سیستماتیک و برنامه‌ریزی شده در مقابل چشم سازمان‌های حقوق بشری و به ویژه سی.پی.تی است.

 آنها تاکید نمودند، دولت اشغالگر میخواهد مقاومت رهبری را بشکند. همچنین تهدیدها را به دور" از اخلاق و ارزشهای بین‌المللی" دانستند.

در پایان از همه ی جوامع شمال و شرق سوریه درخواست نمودند، تا در اطراف رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جمع شده و مبارزات برای آزادی فیزیکی او را افزایش دهند.

شدادی

خلقهای مناطق جنوب حسکه( هول و دشیشه و مرگده و شدادی) راهپیمایی علیه حصر رهبر خلق کورد عبدالله اوجاران و همچنین نامه‌های تهدیدآمیز برگزار کردند.

 راهپیمایی از مقابل مجلس شدادی آغاز شده و به سمت خیابان عمومی رفت و در آن هزاران شهروند و اعضای سازمانهای مدنی و کمیته آموزش و همچنین خانواده شهدا شرکت نمودند.

  پس از رسیدن به خیابان عمومی راهپیمایی به تجمع اعتراضی تغییر یافت. در این تجمع اعتراضی امیره سعد از طرف کنگره ستار گفت" مدتهاست سرمایه‌داری جهانی میخواهد اراده خلقهای آزاد را از بین ببرد، اما خلقهای آزاد اراده ای محکم دارند و دشمن توان شکستن آن را ندارد".

 سپس عضو پ.ی.د فاضل احمد گفت" زمان آزادی رهبر اوجلان و باز کردن درهای امرالی فرا رسیده است. همه جهان باید صدای ما را بشنود. امروز همه خلقهای شمال و شرق سوریه خشمگین هستند و میگویند نه به حصر و انزوای رهبری".

 این راهپیمایی با شعارهای محکوم نمودن حصر و" نه به اشغالگری ترکیه" پایان یافت.

تل حمیس

در همین چهارچوب پ.ی.د در تل حمیس بیانیه‌ای برای افکار عمومی منتشر کرد. در این تجمع دهها عضو سازمانهای مدنی و مجلسها و اعضای پ.ی.د در مقابل مرکز فرهنگی شرق شهرک حضور یافتند.

 این بیانیه توسط رئیس مشترک پ.ی.د در تل حمیس خالد سعدون قرائت شد.

 در این بیانیه تهدیدها علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجلان محکوم شده است و اعلام شد" نامه‌ها و حصر رهبری نشان دهنده وجود خطر علیه زندگی رهبری است و این مسئله همزمان با پیمان شوم لوزان میباشد".

 در بیانیه همچنین تاکید شد" فشارها علیه رهبری،  خلقهای شمال و شرق سوریه را که بر اساس فلسفه رهبری پیش میروند را هدف قرار میدهند".

 همچنین در پایان اعلام شد" باید سازمانهای حقوق بشری در مقابل سیاست حصر و شکنجه رهبری موضعگیری مناسب اتخاذ کنند".