حزب اتحاد دمکراتیک: ۱۵ اوت راه رستاخیز است

حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د)، طی اطلاعیه‌ای مکتوب کارزار ۱۵ اوت را گرامی داشت و اعلام کرد: “۱۵ اوت، راه رستاخیز است”.

حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د)، طی اطلاعیه‌ای مکتوب ۳۹مین سالگرد کارزار ۱۵ اوت را به خلق کورد و خلق‌های مزوپوتامیا تبریک گفت؛ یاد فرمانده‌ی کارزار معصوم کورکماز (عگید) و تمام شهدای ۱۵ اوت را گرامی داشت.

در این اطلاعیه‌ی به این اشاره شده است که کارزار ۱۵ اوت محصول مبارزه‌ای است که در نوروز ۱۹۷۳ آغاز شد، محصول مقاومت زندان آمد در سال ۱۹۸۲ است، محصول فداکاری‌های بزرگ در برابر دشمنان خلق کوردستان است.

در ادامه اطلاعیه آمده است: “کارزار ۱۵ اوت فقط اعلام آغاز مبارزه‌ی مسلحانه نیست، بلکه با تأمل و روش مسلک و عمل‌گرایی در عرصه‌های مبارزه و فرهنگ و پایبندی به ارزش‌های انسانی و دموکراتیک است، به مسیر زندگی خلق کورد و خلق‌های مزوپوتامیا تبدیل شد”.

حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) اعلام کرد، هوشیاری و خودسازماندهی و دست‌آوردهای سیاسی و دیپلوماسی و فرهنگی هر چهار بخش کوردستان، محصول کارزار ۱۵ اوت است.

حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) در پایان اطلاعیه اعلام کرده است: “ما به شهدا و رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان قول می‌دهیم، تا دست‌یابی به رویاهایشان برای آزادی خلق‌ها و زندگی مشترک براساس پروژه‌ی ملت دمکراتیک، راه و مبارزه‌ی آن‌ها را ادامه خواهیم داد”.