حزب اتحاد دمکراتیک: مسلمان کردن اجباری ایزدیان را محکوم می‌کنیم

در بیانیه‌ای حزب اتحاد دمکراتیک(پ.ی.د) ناچارکردن ایزدیان ساکن عفرین به قبول کردن دین اسلام را محکوم می‌کند و بر پایان دادن به اشغال عفرین تاکید می‌نماید.

شورای سراسری حزب اتحاد دمکراتیک درباره اقدام مزدوران دولت اشغالگر ترکیه برای ناچارکردن ایزدیان عفرین به قبول دین اسلام؛ بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

این یک اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی است و با حقیقت ادیان و بویژه دین اسلام متضاد است. همچنین با جوهر این دین نیز مخالف است. از دید ما این اقدام مخالف قراردادها و قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در رابطه با آزادی دین و عقیده است. این اقدامات جنایتکارانه در چهارچوب و فضایی انجام می‌گیرند که دولت اشغالگر ترکیه آن را ایجاد کرده است و نتیجه مستقیم فرهنگ مزدوری و غارتگری در منطقه و علیه کوردهای ایزدی است. این اقدام را یک سیاست ازپیش طراحی شده می‌دانیم که هدف آن نابودسازی ایزدیان است که با تهاجم داعش به شنگال در تابستان سال ۲۰۱۴ آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

هم‌چنین می افزاید: ما خلق سوریه و احزاب میهنی و دمکراتیک را مخاطب قرار می‌دهیم و خواهان اتخاذ موضع مسئولانه درباره این جنایات در مناطق اشغالی و بویژه در عفرین و گری‌سپی هستیم. هم‌چنین از سازمان‌های حقوق بشر  و سازمان عفو بین‌الملل و آزادی دین می‌خواهیم که این عمل خطرناک دولت جنگ‌افروز ترکیه و مزدورانش را پایان دهند؛ بویژه ستم و غارت و سرکوبی که علیه ایزدیان انجام می‌گیرد.

در پایان بیانیه؛ شورای حزب اتحاد دمکراتیک می گوید: از نقطه نظر میهن‌دوستی سوری اعلام می کنیم که باید پایان دادن به اشغالگری دولت ترکیه مقدمه همه اقدامات انسانی و اخلاقی و میهنی قرار گیرد و هر اقدامی برای شرعیت دادن به اشغالگری ترکیه و مشروعیت‌دهی به سازمان‌های ارتجاعی و مزدور یا چشم‌پوشی از اقدامات جنایتکارانه آنها؛ ممنوع گردد.