جنبش جامعه دموکراتیک: دولت ترکیه حملات خود را به شمال و شرق سوریه افزایش می‌دهد

جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) اعلام کرد که دولت اشغالگر ترکیه با سوء استفاده از سکوت بین‌المللی، حملات خود را به شمال و شرق سوریه افزایش داد.

بیانیه جنبش جامعه دموکراتیک

جنبش جامعه دموکراتیک بیانیه‌ای مکتوب در خصوص حملات ارتش اشغالگر ترکیه به شمال و شرق سوریه منتشر کرد.

جنبش جامعه دموکراتیک اعلام کرد که دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در روزهای اخیر روستاهای کانتون عفرین-شهبا و کانتون منبج را بمباران کرده‌اند. در این بیانیه تاکید شده است که تعداد زیادی غیرنظامی از جمله کودکان در روستای سموقا شهبا زخمی شده‌اند.

جنبش جامعه دموکراتیک در بیانیه خود گفت: «دولت ترکیه سیاست حمله به همه چیز را دنبال می‌کند. این سیاست ادامه سیاست نسل‌کشی سیاسی علیه مردم ما است. این به معنای تخریب و سوزاندن زیرساخت‌های کشاورزی، نابودی اقتصاد اجتماعی و تضعیف محصولات کشاورزی است. هدفش شکستن اراده شهروندان و سلب حق حیات آنهاست.»

جنبش جامعه دموکراتیک با بیان اینکه مهاجران کانتون عفرین-شهبا در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه و محاصره دولت دمشق مقاومت کردند، گفت: «دولت ترکیه حملات خود را برای انتقام از اراده و مقاومت انجام می‌دهد. اراده و مقاومت اساس زندگی آزاد است.»

در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته شده است تا بر دولت اشغالگر ترکیه برای توقف حملات و جنایات خود علیه مردم منطقه فشار بیاورد و گفته است: «دولت ترکیه از سکوت بین‌المللی سوء استفاده می‌کند و حملات خود را علیه مردم این منطقه افزایش می‌دهد.»