جنبش جامعه دموکراتیک: مبارزه برای آزادی رهبری را گسترش دهیم

جنبش جامعه دموکراتیک در بیانیه خود گفت: «کلید راه‌حل در امرالی نهفته است. ما همه را به شکستن انزوای تحمیلی بر رهبری و تضمین کردن آزادی جسمانی وی فرامی‌خوانیم.»

توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر

جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM) به مناسبت بیست و ششمین سالگرد توطئه ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیانیه‌ای کتبی صادر کرد. در این بیانیه تاکید شده است که پس از توطئه بین‌المللی آغاز شده در ۹ اکتبر ۱۹۹۸ و ربوده شدن رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تحویل وی به ترکیه در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹، بحران در خاورمیانه و کوردستان به تدریج عمیق‌تر شد.

در این بیانیه آمده است: «در شرایطی که خاورمیانه در بحران است و بشریت و مردم منطقه با بحران‌ها و خسارات روبرو هستند، آزادی جسمانی رهبر عبدالله اوجالان بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. کلید این راه‌حل در امرالی نهفته است.»

در این بیانیه آمده است که صلح و ثبات در منطقه بدون تامین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد امکان‌پذیر نیست و افزود:

«رهبر اوجالان که بیش از ۲۵ سال است تحت انزوا، شکنجه و ظلم و ستم توسط دولت ترکیه در امرالی به سر می‌برد، نه تنها برای مردم کورد، بلکه برای مردم خاورمیانه و جهان مبارزه کرده است. به اندیشه و فلسفه امید مردم مبدل شده است.

وجود یک مقاومتگری صلح و انسانیت در میان چهار دیواری امرالی و صحبت از برابری و دموکراسی توسط قاتلان و دیکتاتورهایی که مردم را قتل‌عام می‌کنند مایه شرمساری هم برای بشریت و هم برای نهادهای حقوق بشری است.

ما به عنوان جنبش جامعه دموکراتیک از مردم خود، خلق‌ها، وکلا، روشنفکران، سازمان‌های غیردولتی و دموکرات‌های جهان می‌خواهیم؛ به این تئاتر بی‌رحمانه پایان دهیم. برای آزادی، برابری و دموکراسی، همه را به شکستن انزوای تحمیلی بر رهبری و تضمین کردن آزادی جسمانی وی فرامی‌خوانیم.»