جوان شورش مبارز یگان‌های مدافع خلق در یک سانحه به شهادت رسید

اعلام شد که مبارز یگان‌های مدافع خلق، احمد خالد (جوان شورش) در ۲۲ ژوئن در حین انجام وظیفه در شهر شداده بر اثر سانحه‌ای به شهادت رسید.

مرکز مطبوعاتی یگان‌های مدافع خلق (YPG) در اطلاعیه‌ای کتبی اعلام کرد که احمد خالد (جوان شورش) از اعضای یگان‌های مدافع خلق در ۲۲ ژوئن در حین انجام وظیفه بر اثر سانحه‌ای به شهادت رسید. یگان‌های مدافع خلق ضمن ابراز تسلیت به خانواده شهید اعلام کرد که انقلاب روژاوا را با آگاهی از وظایف و مسئولیت‌های خود به موفقیت می‌رسانند.

بیانیه به شرح زیر است:

انقلاب روژاوا که تحت پیشاهنگی کوردها آغاز شد، با مبارزات و مقاومت موثر خود در برابر اشغالگران، مایه امید و رستگاری مردم عرب، یکی از مردمان اصلی منطقه ما بوده است. زنان و مردان جوان از بسیاری از شهرها به ویژه رقه و از جاهایی که اعراب تحت آزار داعش قرار گرفته‌اند در صفوف انقلاب جای خود را گرفته‌اند. حفاظت از ارزش‌های ایجاد شده توسط انقلاب با این اقدام‌ها باعث شده است که به هر بخش از جامعه ما گسترش یابد.

رفیق ما جوان شورش یکی از جوانانی بود که در کودکی شاهد خشونت داعش بر مردم ما بود. او با ایستار و قاطعیت خود در برابر ذهنیت تاریک داعش جای خود را در صفوف انقلاب گرفت تا مرهمی بر زخم‌های مردم باشد. او با وجود سن کم، با کنجکاوی و علاقه‌اش به سازگاری با زندگی جدید سعی در موفقیت داشت. او برای اینکه ظرفیت‌های خود را آشکار کند با آموزش‌های ایدئولوژیکی و نظامی نیروهای‌مان را متحد ساخت و برای این کار تلاش زیادی کرد.

رفیق ما جوان در ۲۲ ژوئیه در حین انجام وظیفه در شداده بر اثر سانحه‌ای به شهادت رسید. این ضایعه را به همه مردم میهن‌دوست‌مان به ویژه خانواده گرانقدر رفیق جوان تسلیت می‌گوییم. ما با آگاهی از وظایف و مسئولیت‌های خود قول می‌دهیم انقلاب روژاوا که انقلاب مردمی است را بر اساس میراث مبارزات شهدای‌مان که در راه امید به رهایی همه خلق‌ها انجام داده‌اند، با یک پیروزی باشکوه مزین کنیم.

هویت این شهید به شرح زیر است:

نام کد: جوان شورش

نام و نام خانوادگی: احمد خالد

نام مادر: شهر

نام پدر: خالد

محل تولد: رقه

محل و تاریخ شهادت: شداده / ۲۲ ژوئن ۲۰۲۳