جوانان با اراده و امید خود را سازماندهی می‌کنند

عضو جنبش جوانان انقلابی سوریه، باهوز جودی اعلام کرد که برضد سیاست‌های جنگ ویژه، باید جوانان آموزش داده شوند.

جوانان در روژاوا

عضو جنبش جوانان انقلابی سوریه که از سال ۲۰۰۶ خود را سازماندهی نموده است، با استراتژی جنگ انقلابی خلق خود را سازماندهی می‌کند و با هدف مبارزه برضد سیاست‌های جنگ ویژه،‌ در میان ۲ سال اخیر ۳۴ دوره آموزشی برگزار نموده است.

جنبش جوانان انقلابی سوریه‌؛ از اتحاد جوانان دمکراتیک تا جنبش جوانان انقلابی سوریه، مستقیما با جوانان کورد، عرب، ارمنی، سریانی، چرکز، آشوری و ترکمن در حال مذاکره و دیالوگ می‌باشد. اعضای این جنبش در منطقه خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه از فرهنگ تا هنر، از ادبیات تا ورزش به شیوه‌ای فعالانه در تمام کنش‌ها مشارکت می‌کنند و با آموزش برضد سیاست‌های جنگ ویژه مبارزه می‌کنند.

عضو جنبش جوانان انقلابی سوریه‌،‌ باهوز جودی در ارتباط با سازماندهی جوانان در شمال و شرق سوریه با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه کرد.

باهوز جودی در ابتدای سخنان خود چنین گفت‌: ‌«نهادهای جوانان آپوئی در سال ۲۰۰۶ به مثابه اتحاد جوانان دمکراتیک بنیانگذاری شد و تا سال ۲۰۱۱ به کار و کنش‌هایی پرداخت. در زمان رژیم بعث نیز جوانان فعال بودند. در بهار خلق‌ها تصمیم گرفته شد که جوانان بهتر سازماندهی شوند. برهمین اساس در سال ۲۰۱۱ کارها تسریع یافتند و در پایان سال ۲۰۱۱ در کوبانی یک کنگره برگزار شد. بدلیل اینکه این کنگره در زمان رژیم بعث برگزار شد به شیوه‌ای مخفیانه انجام گرفت. در خاورمیانه هوای انقلاب روژاوا بصورت عمیقی حس می‌شد. این کنگره به همراه سازماندهی قدرتمند جوانان،‌ تدارک یک انقلاب بود. در کنگره گفتگوهایی مبنی بر اینکه جوانان باید چگونه نقشی در انقلاب ایفا کنند و برای جامعه چگونه پیشاهنگی کنند، انجام شدند. جوانانی که با آغاز انقلاب روژاوا در میان جامعه نقش پیشاهنگی خود را ایفا کردند، به نام اتحاد جوانان روژاوای کوردستان، خوددفاعی را تقویت نمودند. ما می‌توانیم بگوییم ی‌پ‌گ-ی‌پ‌ژ-ق‌س‌د با سازماندهی کار و کنش‌های جوانان بنا شدند. واقعا هم دفاع و گسترش انقلاب، از دستاوردهای جوانان بود. در جلسه‌ای که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، جنبش جوانان انقلابی خود را سازماندهی کرد.

با گسترش انقلاب، باید سازماندهی جوانان را نیز در نظر داشت. بدین ترتیب در انقلابی که گسترش می‌یافت، به جوانان فعال نیاز بود. در سال ۲۰۱۵ در  منطقه رمیلان کنگره اول برگزار شد. با این کنگره جوانان به مثابه اتحاد جوانان روژاوا خود را سازماندهی کردند. همچنین در این زمان جنگی دشوار وجود داشت. مقاومت کوبانی حماسه آفرید. جنبش جوانان به شکلی بسیار  در این کارزارها مشارکت کرد. در سال ۲۰۱۸ دوباره در رمیلان کنگره ۲م برگزار شد. در این کنگره به نام جنبش جوانان انقلابی سوریه یک کارزار جدید آغاز شد. در ۲۱ جولای ۲۰۲۱ سومین کنگره هم برگزار شد.‌»

باهوز جودی اعلام کرد که در منطقه خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه اعضای جنبش جوانان انقلابی سوریه از فرهنگ تا هنر، از ادبیات تا ورزش در تمام کنش‌ها شرکت کرده و برای آنان پیشاهنگی می‌کنند،‌ او گفت‌: ‌«برای آموزش دادن جامعه،‌ بسیار مهم است که جوانان آموزش داده شوند. آکادمی‌های ما مرتبط با مرکز و کانتون‌ها وجود دارند. درواقع اولین آکادمی ما در روژاوا ایجاد شد، این آکادمی به نام شهید باز موردم بود. اکنون به مثابه آکادمی مرکزی نیز آکادمی شهید گارزان عفرین وجود دارد، برای جوانان عرب آکادمی شهید بوتان کوبانی، آکادمی مطبوعات شهید ریناس اوستا و آکادمی جنگ انقلابی خلق شهید اردال شاهین وجود دارد. در میان دو سال اخیر در آکادمی شهید گارزان عفرین ۱۰ دوره آموزشی، در آکادمی شهید بوتان کوبانی ۹ دوره آموزشی، در آکادمی شهید ریناس اوستا ۸ دوره آموزشی و در آکادمی شهید اردال شاهین نیز ۷ دوره آموزشی برگزار شده است.‌»

باهوز جودی در ادامه سخنان خود به مشارکت و عضویت جوانان در کارزار ‌«آزادی برای عبدلله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» اشاره کرد و چنین گفت‌: ‌«کارزار ‌«به جنگ برای آزادی بپیوندید» برای آزادی جسمانی رهبر آپو و پایان دادن به حملات اشغالگران انجام شد. همان کارزار با نام ‌‌‌«بیایید جنگ آزادی را پیروز گردانیم» ادامه یافت. در ابتدا برای اهمیت و معنای کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حلی سیاسی برای مسئله کورد» در ۷ کانتون و شهر و شهرک‌های  مرتبط با کانتون‌ها سمینارهایی داده شد. از قامشلو تا دِریک یک راهپیمایی بزرگ برای ۳ روز برگزار شد. در حسکه هم یک راهپیمایی مرکزی انجام شد.‌‌»

باهوز جودی از کارگروه و همچنین دیگر کار و کنش‌های دیگری که انجام شدند هم بحث به میان آورد و سخنان خود را اینچنین به پایان رساند‌: ‌«دولت‌ها و اشخاص بسیاری دشمن انقلاب روژاوا هستند. بدین صورت سیاست‌های جنگ‌افروزانه و مهاجرت را بصورتی سنگین علیه جوانان سوریه به اجرا می‌گذارند. نیروهای اشغالگر می‌خواهند این منطقه را خالی از سکنه کنند و جوانان را شکست دهند. نیروهای اشغالگر موادمخدر را در میان جوانان توزیع می‌کنند. ما در مواد آموزشی خود به این موارد هم می‌پردازیم.

کارزار ‌«من نمی‌روم» و ‌«این کشور، میهن ماست»، ‌«قول ما انتقام است» نیز انجام شدند. صدها جوان قهرمان بروی خاک شمال و شرق به وجود آمدند و گذشتند، آنان نقش بزرگی را ایفا کردند. صدها شهید داده شد. اکثر آنان رفقای جوان بودند. جوانان برای حفاظت از دستاورهای انقلاب، به وظیفه و مسئولیت‌ خود عمل می‌کنند. ممکن است عده‌ای از جوانان از سوی اشخاص و نیروهای دشمن انقلاب به مهاجرت روی آورده باشند،‌ اما صدها هزار جوان در هر نهاد و سازمان عرصه انقلاب به شیوه‌ای فعالانه جای گرفته‌اند و پیشاهنگی می‌کنند.‌‌‌‌»