ک.ژ.ک: حملات را با مقاومت متوقف می‌کنیم

کمیته‌ی اجرایی ک.ژ.ک، حمله‌ی ترکیه‌ی اشغال‌گر را علیه رییس مشترک کانتون قامیشلو را به شدت محکوم کرد و می‌گوید: “سرنوشت خلق ما و روژآوا در خطر است. باید به هر قیمتی باشد از ضربه به دست‌آوردهایمان باید جلوگیری کنیم”.

کمیته‌ی اجرایی ک.ژ.ک اطلاعیه‌ای را صادر کرد و در آن اعلام مرد که حملات علیه روژآوا تمامی کوردستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین می‌گوید: “از هرجایی حمله صورت می‌گیرد. از طریق مقاومت از حملات جلوگیری می‌کنیم”.

در اطلاعیه ذکر شده است:

“دولت ترکیه در باکور و باشور کوردستان، مقابل چشمان جهان به سیاست دشمن‌کارانه‌ی خود علیه زنان و خلق کورد و بشریت ادامه می‌دهد. در ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳، در شهر قامیشلو در روژآوا، رییس مشترک کانتون قامیشلو یسرا درویش و معاون وی لیمان شویش، رانده‌اش فرات توما از طریق پهباد ترکیه‌ی اشغال‌گر به شهادت رسیدند، همچنین دیگر رییس مشترک قامیشلو، گابی شمعون از طایفه‌ی سریانی به شدت زخمی شده است. به یاد شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم، قول می‌دهیم آینده‌ای آزاد در کوردستانی آزاد برای زنان و خلق‌ کوردستان ایجاد کنیم. به خانواده و رفقایشان و خلق میهن دوست خود تسلیت می‌گوییم و خواستار شفای عاجل را برای زخمی‌ها هستیم. تاکید می‌کنیم، خودمراقبتی و پاسخ دادن، حق و وظیفه است.

جامعه‌ی بین‌المللی دربرابر حملات ساکت است

زنان و خلق گرامی ما:

دولت ترکیه صد سال است که درحال ازبین بردن خلق کورد است. کشتار خلق‌ کورد و فرماندهان مبارزه و مقاومت را مبنای سیاست خود قرار داده و آن را اجرا می‌کند.

هدفش عدم تشکیلات و عدم رهبری و عدم برخورداری از جایگاه کورد است تا بتواند موجودیت کورد را از طریق آسمیلاسیون و انکار و اعدام و کشتن از بین ببرد. برای این کار نیز از کوردهای خائن استفاده کرد، همراه با نزدیکی خصمانه‌ی دولت‌های ضد کورد منطقه، همچنین اتخاذ سیاست‌هایی که منافع دولت‌های قدرتمند را حفظ می‌کند، دولت ترکیه با حمایت و پشتیبانی آن‌ها این اعمال را انجام داد. با وارد شدن به قرن دوم معاهده‌ی لوزان، سیاست نابود کردن کورد افزایش یافت، به نوعی که از مرزهای ترکیه عبور کرده و به روژآوا و باشور و روژهلات کوردستان رسیده است. این حملات هرجایی که کورد در آن وجود داشته باشد صورت می‌گیرد. بدون در نظر گرفتن هیچ معیار اخلاقی و بشری و قوانین بین‌المللی، این حملات ادامه دار بوده و شدت گرفته است. جهان نظارگر این حملات است. دولت ترکیه به دلیل شکست دادند داعش از کورد و روژآوا انتقام می‌گیرد. از طریق این حملات ضد بشری انتقام شکست داعش را می‌گیرد. نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و جامعه‌ی جهانی در برابر این حملات سکوت اختیار کرده است. این سکوت بی‌رحمانه با معیار اخلاقی در تناقض است.

باید با مبارزه و مقاومت قدرتمندانه‌ پاسخ داده شود

خلق گرامی ما، انسان‌های انقلابی و چپ دمکراتیک!

دولت ترکیه به رهبری اردوغان فاشیست، می‌خواهد از طریق نسل‌کشی کوردها، مفهوم جنگ و سیاست غیر بشری و ناسیونالیزم و نژادپرستی به تنها نیروی قدرتمند در منطقه باشد. باید از هر طریقی توجه‌ها به هدف نسل‌کشی کورد معطوف گردد و با مبارزه و مقاومت بهتر پاسخ داده شود. به سبب این‌که نقش روژآوا کوردستان علیه نسل‌کشی انسانیت و زن و اکولوژی دیده می‌شود، از این رو نیروهای بین‌المللی در این حملات دولت ترکیه دارای نقش و سهیم هستند. به شریک نسل‌کشی علیه کورد و زن تبدیل شده‌اند. کوردها و زنان که داعش را متوقف کردند با نسل‌کشی مواجه می‌شوند، اما این نیروها نفرت خود را در این باره ابراز نمی‌کنند. به بهانه‌ی عضویت دولت ترکیه در ناتو می‌گویند “نمی‌توانیم هیچ کاری انجام دهیم”، با این کار نیز دو رویی خود را نشان می‌دهند.

در هرجایی حمله وجود دارد

وقوع این حملات در منطقه وضعیت خطرناک روژآوا را برجسته می‌کند. هدف از تمدید قراردادهای فاسد بین دولت‌های سرکوب‌گر، هدف از توافق‌های دیپلماتیک این است که کورد را بدون اراده و اداره و آینده نگه دارند. این حملات گسترده هستند و در تمامی نقاط کوردستان روی می‌دهند. یکی پس از دیگر تلاش می‌شود تا دست‌آوردهای کورد را از بین ببرند. در هرجایی حمله وجود دارد. راه جلوگیری از حملات همان مقاومت است.

با هر هزینه‌ای باشد نباید اجازه دهیم به دست‌آوردهایمان گزندی وارد شود

وجود روژآوا بر روی پای خود، بر تمامی کوردستان تاثیر می‌گذارد. به همان شکل عدم دست‌آوردهایش هر چهار بخش کوردستان را متاثر می‌کند. به دلیل مبارزات طولانی مدت دست‌آورد وجود داشته است.

ما از کورد و زنان کورد می‌خواهیم، برای تقویت مبارزه در تمامی زمینه‌ها با آگاهی و مسئولانه رفتار کنند. نباید کورد مقاومت غیر فعال از دست‌آوردها حفاظت کنند، بلکه باید از طریق نیرو و اراده باشد که با مقاومت و مبارزه‌ی رادیکال به دست آمده است. سرنوشت روژآوا و خلق ما در وضعیت خطرناکی قرار دارد. با هر خزانه‌ای که باشد، نباید اجازه داد گزندی به دست‌آوردهای ما وارد شود.

یسرا درویش و لیمان‌ شویش‌ و فرات توما، نقش بسزایی در تقویت مبارزه‌ی روژآوا داشته‌اند. با احترام یاد تمامی شهدای دمکراسی و آزادی را گرامی می‌داریم، از این طریق حمله‌ی منجر به شهادتشان را محکوم می‌کنیم. هر کدام از آن‌ها، با دل و جان برای بنیان گزاری و تقویت کردن و حفاظت از انقلاب کار می‌کردند. صیانت از کار و مقاومت و مواضع والایشان صیانت کردن از رویای آینده‌ای آزاد برای زنان و بشریت است، بار دیگر از خلق کوردستان و زنان و بشریت ترقی‌خواه می‌خواهیم که موضع خود را علیه این حمله‌ی فاشیستی ابراز کنند و باهم مقاومت را تقویت کنند”.