تصویر

‌«کارزار آزادی رهبر آپو در سراسر جهان طنین‌انداز شده است»

گلستان ابراهیم عضو ابتکار عمل سوریه برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان، خاطرنشان کرد که کارزار آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان روز به روز در سراسر جهان بیشتر بازتاب پیدا می‌کند.

کارزار  «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» روز به روز در حال گسترش است و در برابر انزوای تحمیلی اعتراض می‌شود. در همین زمینه، گلستان ابراهیم عضو ابتکار عمل سوریه برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان، با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

هدف نابودی هژمونی سلطه‌گران است

گلستان ابراهیم با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این کنش خواستار پایان دادن به انزوای تحمیلی و حملات نیروهای سلطه هستند گفت: «یکی از اهداف اصلی، دیدار با رهبر آپو است. همه می‌دانند که مجازات‌هایی که برای رهبر آپو اعمال می‌شود، خارج از قوانین حقوق بشر است.»

کنش مانند رودخانه در جریان است

گلستان ابراهیم در ادامه سخنان خود گفت که با شناختن بیشتر پارادایم رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، مشارکت در این کارزار و در سراسر جهان افزایش یافته است و بیان داشت: «کنش روز به روز مانند رودخانه در جهان جریان دارد و نتایج آن نمایان است. آشنایی با اندیشه‌های رهبر آپو فرصتی برای همه خلق‌های جهان بود. وقتی مردم دیدند پرونده رهبر آپو یک پرونده اخلاقی است و به همه مردم جهان مربوط است، جایگاه خود را در جنبش یافتند. مشارکت توده‌ها به شکلی مقاوم و انقلابی صورت گرفت و دشمن را غافلگیر کرد. به علاوه، این ترس بزرگی را برای دولت اشغالگر ترکیه و همه کشورهای شریک آن ایجاد کرد.»

سی‌پی‌تی به وظایف خود عمل نمی‌کند

گلستان ابراهیم به سکوت و انفعال کمیسیون منع شکنجه (سی‌پی‌تی) اشاره کرد و گفت: «بارها به سازمان‌ها نامه فرستاده‌ایم اما پاسخی دریافت نشده است. در نهایت خبرگزاری فرات سوالات خود را از سی‌پی‌تی پرسید، اما آنها به همه سوالات پاسخ ندادند و معدود پاسخ‌هایی هم که داده شد، صحیح نبودند. سی‌پی‌تی می‌گوید ما در هر مرحله با دولت ترکیه در ارتباطیم، وضعیت در امرالی روشن است و هیچ انزوای شدیدی روی رهبر آپو وجود ندارد. همه ما به خوبی می‌دانیم که نزدیک به ۳ سال است که انزوای مطلق بر رهبر آپو اعمال می‌شود. ۴۱ ماه است که حق ملاقات با وکلا و خانواده نقض شده است. اما سی‌پی‌تی هنوز معتقد است انزوا شدید نیست و به وظیفه اخلاقی خود عمل نمی‌کند.»

ما رهبرمان را با اتحاد آزاد خواهیم کرد

گلستان ابراهیم خواستار تقویت کنش‌ها شد و سخنان خود را با این جملات به پایان رساند: «همه جهان برای رهبر آپو خروشیده است و هر روز کنش‌های مختلفی برگزار می‌شود. اما هنوز هم این کنش‌هایی که برای آزادی رهبر آپو انجام می‌شود کم است چراکه آزادی رهبر آپو هنوز محقق نشده است. ما باید بیشتر از رهبر آپو صیانت کنیم. ما رهبرمان را با اتحاد آزاد خواهیم کرد.»