تصویر

کارزار ترویج قوانین خانواده توسط سازمان سارا

سازمان سارا کارزاری را برای ترویج قوانین خانواده راه‌اندازی کرد که مربوط به قوانین خانواده و جرایم علیه زنان است.

آرزو تمو، یکی از اعضای مدیریت سازمان سارا، در مورد این موضوع با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد. آرزو تمو در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه کارزار در سطح شمال و شرق سوریه و شعار کارزار آنها «ما متحد هستیم، ما صلح‌طلب هستیم» ، گفت: «با شعار؛ "ما متحد هستیم، ما صلح آمیز هستیم" کمپین ما علیه خشونت و قتل زنان راه اندازی شد. کارزار ما در سطح مناطق شمال و شرق سوریه است و این کارزار بیشتر در سطح روستاها و شهرک‌ها انجام می‌شود و تا دو ماه ادامه خواهد داشت.

هدف ما از این کارزار معرفی قوانین خانواده و خشونت است. تاکنون قوانین خانواده در همه مناطق ما وضع نشده است و بر همین اساس کمپین مشابهی را آغاز کرده‌ایم. همچنین در برابر قتل زنان، این قوانین مانند سپر است.»

آرزو تمو در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سه دفتر سازمان سارا در سه منطقه مختلف در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، ادامه داد: «جرایم ارتکابی علیه زنان نباید بدون مجازات بماند. زنان در بسیاری از مناطق کشته می‌شوند که بیش‌تر مناطقی است که عرب‌ها در آن زندگی می‌کنند. برنامه ما برای سال ۲۰۲۴ افتتاح سه دفتر در رقه، منبج و طبقا است. علاوه بر این، ذهنیت مردسالارانه همچنان در آن مناطق حاکم است.»

آرزو تمو، عضو سازمان سارا، با بیان اینکه کمپین آگاهی‌بخشی بین دو جنس پایان نخواهد یافت، گفت: «به عنوان سازمان سارا، این اولین و آخرین کارزار ما نیست. همچنین هدف ما هشدار به جامعه و تنظیم قوانین است. با این قوانین تلاش می‌کنیم از خشونت علیه زنان جلوگیری کنیم و جامعه‌ای بسازیم که خشونت در آن وجود نداشته باشد. به همین دلیل کارزار ما به پایان نمی‌رسد و کارزارهای جدید دیگری نیز انجام خواهد شد.»

تمو در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این کارزار به درخواست جامعه صورت گرفته است، ادامه داد: «این کارزار به درخواست جامعه صورت گرفته است چرا که خود شهروندان می‌گویند نیاز به این گونه هشدارها و معرفی قوانین خانواده دارند. ما به عنوان سازمان سارا پرونده‌های مربوط به زنان را پیگیری کرده و روی آنها کار می‌کنیم. سنت‌های قبیله‌ای تا کنون تاثیر زیادی در جامعه داشته است. سنت‌های خوبی نیز در جامعه وجود دارد که از آنها محافظت خواهیم کرد. اما این روایات در برخی جنبه‌ها دچار سوءتفاهم شده‌اند و به همین دلیل می‌خواهیم آن سوءتفاهم‌های مربوط به سنت‌ها را برطرف کرده و به درستی در جامعه رواج دهیم.»

آرزو تمو در پایان سخنان خود با بیان اینکه جنایات زیادی در مناطق اشغالی علیه زنان انجام می‌شود، اظهار داشت: «دولت اشغالگر ترکیه مناطق ما مانند عفرین، سری‌کانی و گره سپی را اشغال کرده است و در آن مناطق روزانه به زنان تجاوز می‌شود و مورد آزار قرار می‌گیرند، زنان ربوده و کشته می‌شوند. به علاوه در آن مناطق افرادی که مرتکب این جنایات می‌شوند مجازات نمی‌شوند و تمام پرونده‌هایی که باز می‌شود در مدت کوتاهی بسته می‌شود. ما به عنوان سازمان سارا نمی‌توانیم وارد آن مناطق شویم، اما از سازمان‌های حقوق بشری می‌خواهیم که وارد آن مناطق شوند و جنایات ارتکابی علیه زنان را مستند کنند و به دادگاه‌های بین‌المللی معرفی کنند و عاملان آن را مجازات کنند.»