خاکسپاری باشکوه برای فرمانده فرهاد دِریک

خانی سعدون، مادر شهید در مراسم خاکسپاری فرمانده نیروهای ق‌س‌د فرهاد دِریک، سخنرانی کرد و گفت: به هر قیمتی که شده ما در حفاظت از دستاوردهای انقلاب شمال و شرق سوریه مصمم هستیم و حول مبارزه و مقاومت شهدا متحد خواهیم شد.

فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د)، فرهاد دِریک (شیبلی شیبلی) که در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه به منزلش در شهر دِریک در ۲۷ اکتبر به شهادت رسید، با برگزاری مراسمی باشکوه، تشییع شد.

نمایندگان اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه، احزاب سیاسی، نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) و مجلس‌های نظامی وابسته به آن، بزرگان و ریش‌سفیدان قبایل کورد، عرب و آشوری، مادران شهدا، جنبش‌ها و سازمان‌های زنان و جوانان و هزاران نفر از مردم شمال و شرق سوریه روبروی بیمارستان دِریک گرد هم آمدند.

جمعیت پیکر فرهاد دِریک را بر دوش گذاشته و از خیابان‌های اصلی شهر به سمت آرامگاه شهدا رفتند. جمعیت عکس‌های شهدای خانواده شیبلی را حمل کرده و شعارهایی در راستای درود گفتن مقاومت نیروهای ق‌س‌د سر دادند.

با پوشیدن لباس نظامی همسرش پیکرش را بر دوش گرفت

در این راهپیمایی نکته قابل توجه این بود که اَوین مراد عبدو ، همسر شهید فرهاد دِریک، لباس نظامی همسر شهیدش را بر تن کرد و پیکر او را بر دوش گرفت و انگشتانش را به نشان پیروزی بالا برد.

جواهر ابراهیم، ​​از اعضای مدیریت شورای زنان خانواده شهدای شمال و شرق سوریه در مراسم تشییع پیکر شهید در آرامگاه شهدا گفت: خانواده شهید شیبلی نمونه‌ای از خانواده‌های میهن‌دوست هستند که وعده خود را برای رسیدن به اهداف شهدا تجدید می‌کنند.

"اتحاد و میهن‌دوستی ما پیامی برای اشغالگران است"

جواهر ابراهیم با توجه به حملات نسل‌کشی دولت اشغالگر ترکیه علیه مردم منطقه گفت: اتحاد و وفاداری ما به خط شهدا پیامی برای دشمن و اشغالگران است.

مَحسوم دِرشَوی، یکی از اعضای کنگره اسلامی دموکراتیک شمال و شرق سوریه گفت: اردوغان به نام اسلام فراخوان می‌دهد، اما ریا می‌کند. او علیه مردم و فرزندان ما قتل‌عام انجام می‌دهد. همه دنیا بدانند که حق با ماست و راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

خیرالدین خِرکی از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک نیز گفت: شهید شیبلی در بسیاری از عملیات‌ها علیه تبهکاران داعش و ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکاران وابسته‌اش شرکت کرد و با وجود اینکه بارها مجروح شد، به شدت جنگید و مقاومت کرد.

خِرکی تاکید کرد که تا رسیدن به اهداف شهدا و گرفتن انتقام آنها به مبارزه‌شان‌ ادامه خواهند داد.

خانی سعدون: ما به هر قیمتی که شده از انقلاب محافظت خواهیم کرد

خانی سعدون، مادر شهید شیبلی نیز سخنرانی کرد. خانی سعدون ضمن درود و خوش‌آمدگویی به جمعیت گفت: ما در حفاظت از دستاوردهای انقلاب شمال و شرق سوریه تا پایان مصمم هستیم و به هر قیمتی که شده حول مبارزه و مقاومت شهدا متحد خواهیم شد.

در پایان این مراسم شهادتنامه شهید فرهاد قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد. پیکر شهید در میان شعارهای «شهدا نمی‌میرند» تشییع شد.