خاکسپاری دو شهید در دیرالزور

اهالی دیرالزور در مراسم خاکسپاری پیکرهای شهیدان محمود موسی حماده و محمد جمیل جمیده در گورستان شهید خضر شهرک ابوخشب شرکت کردند.

امروز مراسم خاکسپاری پیکر شروان‌های نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق.ق.د)، محمود موسی حماده و محمد جمیل جمیده برگزار شد که در ۱۹ آوریل حین دفاع از خاک و خلقمان خود به شهادت رسیدند.

 این مراسم با یک دقیقه سکوت به یاد شهدا آغاز شد، سپس به نمایندگی از مجلس نظامی دیرالزور توسط فرمانده دمهات الکلزی سخنرانی کرد و گفت: “امروز دو قهرمان را به دست خیانت و ناجوانمردی طی عملی بزدلانە از دست دادیم”.

 الکنزی تاکید کرد: “به نمایندگی از نیروهای سوریه دموکراتیک به خانواده‌های شهدا تسلیت می‌گوییم، قول می‌دهیم انتقام از آن‌ها بگیریم”. سوگند یاد می‌کنیم که انتقام هر قطره خون شهدا را بگیریم و راهشان را ادامه خواهیم داد، جان خود را به خاک و گران قیمت‌ترین چیزهایمان را نثار خلقمان می‌بخشیم”.

 سپس به نمایندگی از شهرک ابوخشب توسط عبدالحکیم العلی سخنانی ایراد شد و گفت: “ما امروز برای ادای احترام به شهدایمان ایستاده‌ایم تا شهدایمان را که خون پاک خود را برای صلح و امنیت بخشیده‌اند، جوانی خود را قربانی زندگی شکوهمند و حفاظت از خاک و شرف، فدا کردند، تا بتوانیم در آزادی زندگی کنیم. ادای احترام به شهدایمان، امروز در برابر عظمت خون شما سر تعظیم فرود می‌آوریم و قول می‌دهیم راه شما را تا پیروزی ادامه دهیم”.

 عبدالغنی احمد یکی از اعضای مجمع خانواده‌ی شهدای دیرالزور نیز به نوبه خود با تسلیت به خانواده شهدا گفت: “آن‌ها به شهادت رسیدند تا بتوانیم زندگی آزادانه و با عزت را داشته باشیم”.

 سپس هویت شهدا قرائت و به خانواده های آنان تحویل داده شد، و پس از آن پیکر پاکشان در گورستان شهید خضر با شعار “شەهید نامرن” بە خاکسپردە شد.