تصویر

خانواده شهدا: ما همیشه در خط گریلاهایمان خواهیم بود

خانواده شهدای کانتون جزیر حملات دولت ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا را محکوم کردند و اعلام کردند که تا آخر، راه فرزندان خود را دنبال خواهند کرد.

دولت اشغالگر ترکیه صد سال است که علیه خلق کوردستان نسل‌کشی می‌کند و هر کاری برای نابودی خلق کود انجام می‌دهد. در مقابل هم گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان سالهاست که ضربات سنگینی به دولت اشغالگر ترکیه وارد می‌کنند. به خصوص در ماه‌های اخیر با عملیات نظامی خود ضربات سنگینی به نظامیان اشغالگر ترکیه وارد کرده‌اند و همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند.

عضو مجلس خانواده‌های شهدای کانتون جزیر ربیعه حسین، عضو کمیته نظارت بر مجلس خانواده‌های شهدای کانتون جزیر فاطمه حسن الجاسم، پدر شهید نسرین حسین عبدالرحمن و مدیر مجلس خانواده‌های شهدای کانتون جزیر عبید اته در مورد حملات دولت اشغالگر ترکیه و مقاومت گریلاهای کوردستان نظرات خود را با خبرگزاری فرات بیان کردند.

عضو مجلس خانواده‌های شهدای کانتون جزیر ربیعە حسین که مادر شهید ممو است، گفت که دولت ترکیه بیش از ۴۰ سال است که با کوردها می‌جنگد و با تمام وجود طرح نابودی خود را پیش می‌برد. گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در برابر این طرح قویا در حال مبارزه هستند. رابعه حیسن با بیان اینکه دولت ترکیه هرگز نمی‌تواند گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان را نابود کند گفت: «به عنوان خانواده شهدا و مخصوصاً به عنوان یک مادر شهید، اگر از ما بخواهند در کنار گریلاهای خود با اشغالگران مبارزه می‌کنیم. ما همیشه حامی گریلاها هستیم. چون آنها فرزندان ما هستند، وجود و قدرت ما هستند و از هر چهار بخش کوردستان صیانت می‌کنند. ما به گریلاهای خود باور داریم.»

گریلاها در کوهستان‌های آزاد مبارزه می‌کنند

فاطمه حسن الجاسم عضو کمیته نظارت بر مجلس خانواده‌های شهدای کانتون جزیر و همسر شهید دیار الجربو و مادر شهید فیصل الجربو که از جامعه عرب است گفت: «گریلاهای آزادی کوردستان از یک آرمان مشروع دفاع می‌کنند و برای آزادی خلق ستمدیده مبارزه می‌کنند. هدف از این حملات علیه گریلاهای آزادی کوردستان شکستن اراده خلق است. دولت ترکیه همیشه دستش به خون خلق آلوده است و همیشه از کشورهای همسایه سوء استفاده می‌کند و حقوق آنها را زیر پا می‌گذارد. همه دنیا در برابر این اقدامات سکوت کرده‌اند. اما ما به عنوان مادر می‌گوییم که هر یک از ما در کنار گریلاها برای حفاظت از سرزمین و حیثیت خود در کوه‌های آزاد مبارزه می‌کنیم. همه مبارزان آزادی، فرزندان ما هستند. ما فرزندانمان را رها نمی‌کنیم. مبارزه تا آزادی همه خلق‌های تحت ستم ادامه خواهد داشت.»

دولت ترکیه حتی با سلاح‌های ممنوعه نمی‌تواند با گریلا بجنگد

پدر شهید نسرین حسین عبدالرحمن نیز با بیان اینکه دولت ترکیه با تمام سلاح‌های سنگین و ممنوعه به گریلاها حمله می‌کند بیان داشت: «گریلا سال‌هاست در کوه‌های آزاد برای آزادی خلق کورد مبارزه می‌کند. امروز دولت ترکیه با تمام فناوری‌های پیشرفته و سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی خود به کوه‌های آزاد حمله می‌کند. با این حال، حتی اگر دولت ترکیه حملات خود را به کوه‌های آزاد تشدید کند، اراده گریلاهایی که به خلق و شهدای خود در آن کوه‌ها وعده داده بودند هرگز سست نخواهد شد. وقتی انسان در آرزوی وطنی آزاد باشد، قدرت و اراده‌اش مضاعف می‌شود. همانطور که گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان ده‌ها بار دولت ترکیه را در آن کوه‌ها شکست داده‌اند، پیروزی آنها همیشه تضمین شده و سیاست دولت ترکیه شکست خورده خواهد بود.»

گریلا خود افکار و اندیشه‌های رهبر آپو هستند

عبید اته مدیر مجلس خانواده‌های شهدای کانتون جزیر و پدر شهید جودی حملات دولت ترکیه در مناطق حفاظتی مدیا را یادآور شد و گفت: «دولت ترکیه هر روز به مبارزان آزادی حمله می‌کند. دولت ترکیه چندین دهه است که این کار را انجام می‌دهد. ما به عنوان خانواده شهدا هرگز گریلاهای خود را تنها نگذاشتیم و نخواهیم گذاشت. باید دانست که این حملات دولت ترکیه هرگز به نتیجه نمی‌رسد. آزادیخواهان چون افکار و اندیشه‌های رهبر عبدالله اوجالان را دارند، امید و باور دارند. آنها همه چیز را فدای خلق خود کردند. ما به عنوان خانواده شهدا هرگز برای آزادی جسمانی رهبر آپو و حمایت از گریلاهای آزادی کوردستان متوقف نخواهیم شد. ما همیشه مطابق خواسته‌ها و اهداف شهدایمان خواهیم بود و پیرو خط آنها خواهیم بود.»