تصویر

خانواده شهید آرارات: او شهید شد اما هزاران رفیقش جایگزین او می‌شوند

اعضای خانواده شهید آرارات اشاره کردند که هزاران رفیق جایگزین شهید آرارات خواهند شد و راه آزادی را طی خواهند کرد.

خانواده شهید آرارت

یاد گریلای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) سارا جزایر ملقب به آرارات تولهلدان که در آوریل ۲۰۲۴ در خاکورک به شهادت رسید طی مراسمی در کوبانی گرامی داشته شد.

خانواده شهید آرارات بیان داشتند هر اتفاقی هم بیفتد، تا آخر برای آرارات و خط شهدا ایستادگی خواهند کرد و هزاران جوان جای آرارات و همرزمانش را پر خواهند کرد. آنها در این باره با خبرگزاری فرات صحبت کردند.

پدر شهید آرارات خلیل مصطفی سلو با بیان اینکه به لطف گریلاهای خود اینجا هستند و با قدرت گریلاهای خود پیروز خواهند شد گفت: «دولت ترکیه دشمن است و با هر وسیله‌ای به ما حمله خواهند کرد تا ما را نابود کنند. اما بگذارید دولت ترکیه خوب بداند که ما گریلا را داریم و خوب می‌دانیم که آنها از نیروی گریلا می‌ترسند. ما به لطف مقاومت گریلاهایمان پیروز خواهیم شد. ارتش ترکیه روزهاست که با مواد شیمیایی به ما حمله می‌کند. ما این را محکوم می‌کنیم و از همه می‌خواهیم که سطح مبارزاتشان را بالا ببرند.»

خواهر شهید آرارات به نام وفا جزایر با بیان اینکه راه شهید آرارات را ادامه می‌دهد، ادامه داد: «به شهادت خواهرم افتخار می‌کنم. او برای تمام خلق کورد ایستاد. ما همچنان شهید خواهیم داد اما پیروزی از آن ماست و کوردستان را آزاد خواهیم کرد. برادرم هم در مسیر آرارات است و با قدرت آنها پیروز می‌شویم. آرارات شهید شد، اما هزاران جوان جای او را خواهند گرفت و ما مبارزه برای آزادی را در آن خط ادامه خواهیم داد.»

پسر عموی شهید آرارات به نام محمد جزایر با اشاره به شخصیت مقاومتی شهید آرارات گفت: «خلق کوردستان از گذشته تا به امروز برای حفظ خاک کوردستان مبارزه کرده‌اند. ما از این پس هم مراقب سرزمین خود خواهیم بود. آرارات در کودکی از توانایی نظامی و قدرت زیادی برخوردار بود. نبرد کوبانی تأثیر زیادی بر او گذاشت و پس از آن به صفوف گریلا پیوست. جای شهید آرارات را هزاران نفر پر می‌کنند و پیرو خط او می‌شوند.»