خلق باکور و شرق سوریه از کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان» صیانت می‌کنند

ابتکار عمل خلق باکور و شرق سوریه در کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» شرکت می‌نماید.

کارزاری که از سوی پلتفرم آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد در ۷۴ شهر جهان آغاز شده بود در شمال و شرق سوریه بازتاب یافت.

ابتکار عمل خلق باکور و شرق سوریه در رابطه با این موضوع در ورزشگاه ۱۲ مارس قامیشلو با زبان کوردی و عربی اطلاعیه‌ای مکتوب را قرائت کرد. اعضای اداره‌ی خودمدیریتی، مدیران و اعضای سازمان‌های مدنی و اجتماعی، احزاب سیاسی، ریش سفیدهای عشیره‌های کوردی و عربی، سازمان‌های زنان و جوانان، جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) و صدها تن دیگر نیز در این فعالیت شرکت داشتند.

اطلاعیه‌ی زبان کوردی توسط عضو ابتکار عمل خلق، حنا خلیل و به زبان عربی توسط ابتکار عمل انور الاسیر، قرائت شد. در آن گفته شده بود که در ۷۴ شهر جهان کارزاری آغاز شده است، ابتکار عمل خلق باکور و شرق سوریه در این کارزار شرکت کرده است.

در ادامه‌ی اطلاعیه ذکر شده است، ملیون‌ها کورد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به عنوان اراده‌ی سیاسی خود می‌بینند و گفته شد: «همچنین عرب و سریانی و افراد زیادی در مناطق مختلف جهان از وی به عنوان رهبر خود نام می‌برند؛ به عنوان راه‌حلی‌ برای مشکل خلق‌های تحت ستم، گروه‌های اتنیکی، مذهبی، آیین، اکولوژی و نابرابری به آن می‌نگرند. از این و به عنوان رهبر خلق‌ها پذیرفته می‌شود.»

در ادامه به انزوا اشاره شده است و آمده است: «با شکنجه و کار غیر انسانی روبرو می‌شود. با وجود این نیز، فلسفه‌ی  خبر عبدالله اوجالان به تمامی محافلی که به دنبال راه‌حل‌ هستند الهام‌بخش بوده است و این مسئله‌ی رهبر عبدالله اوجالان یک مسئله‌ی سیاسی است.»

در ادامه گفته شده است، مسئله‌ی کورد، یک مسئله‌ی بین‌المللی است و ذکر شده است: «حقوق سیاسی و فرهنگی کورد نقض شده‌اند، نسل‌کش شده است، ملیون‌ها کورد مجبور به مهاجرت شده‌اند.»

در پایان اطلاعیه گفته شده است، به این مناسبت ابتکار عمل خلق باکور و شرق سوریه نیز با شعار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» در این کارزار شرکت می‌نماید و در ادامه گفته شده است: «از تمامی سازمان‌های زنان و جوانان و احزاب سیاسی و جوامع می‌خواهیم، در این کارزار شرکت نمایند. ما بدون توقف، از طریق سیاسی و قانونی و دیپلماتیک و فعالیت خلق، مبارزه را ترویج می‌دهیم.»