خلق حسکه و شدادی یاد ۸۴ شهید را گرامی داشتند

خلق حسکه و شدادی یاد ۸۴ شهید را که در ماه ژوئن و در مکان و سال متفاوت به شهادت رسیده بودند را گرامی داشتند.

مجلس خانواده‌ی شهدای حسکه و سریکانی، مراسمی یادبودی را برای ۸۴ شروان ق.س.د و ی.پ.گ و ی.پ.ژ و نیروهای امنیت داخلی و دیسیپلین نظامی و جنبش آزادی کوردستان، که در ماه ژوئن در مکان و سال متفاوت به شهادت رسیده بودند را برگزار کردند، همراه با یادبود شهید زیلان (زینب کیناجی) که در حال نزدیک شدن به ۲۷مین سال‌گرد شهادت وی قرار داریم.

مراسم در سالن رشو در محله‌ی مشرفیه در حسکه با حضور خانواده‌ی شهدا برگزار شد.

مراسم با یک دقیقه برای ادای احترام به شهدا آغاز شد، سپس عضو خانواده‌ی شهدای حسکه، خلیل عمر، از فداکاری شهدا تقدیر به عمل آورد و گفت: “اگر فداکاری شهدا نبود این دست‌آوردهای انقلاب روژآوا اکنون به دست نمی‌آمدند”. تاکید کرد: “حملات ترکیه‌ی اشغال‌گر بر مناطق ما، نمی‌تواند بر اراده و مقاومت ما و ادامه دادن راه شهدا تا رسیدن به پیروزی و آزادی، تاثیر بگذارد”.

فرمانده‌ مجلس نظامی حسکه، آلان حسکه، یاد رییس مشترک کانتون قامیشلو یسرا درویش و معاون وی لیمان شویش و شهید زیلان را گرامی داشت که اقدامی فداکارانه علیه ترکیه‌ی اشغال‌گر در درسیم به شهادت رسید.

تاکید کرد: “برای زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان لازم است علیه حملات اشغال‌گر و شکست دادن توطئه‌هایش باید مبارزه را گسترش داد”.

سپس عضو مجلس خانواده‌ی شهدا، برائت صالح نامه‌ی شهید زیلان را قبل از انجام اقدام فداکارانه‌اش آن را نگاشته بود را قرائت کرد.

مراسم با نشان دادن ویدیویی از تصاویر شهدای ژوئن و سردادن شعار در وصف فداکاری شهدا به پایان رسید.

در همین راستا، امروز کنگره استار در شهرک شدادی، مراسمی را برای یاد بود شهید زیلان که در اقدامی فداکارانه علیه اشغال‌گر ترکیه در ۱۹۹۶ در درسیم به شهادت رسیده بود را برگزار کرد.

مراسم در سالن آزادی از سالن‌های وابسته به مجلس شهرک شدادی با حضور ده‌ها تن از اعضای کنگره استار و نهادهای مدنی، برگزار شد.

مراسم با یک دقیقه سکوت آغاز شد و سپس مدیر کنگره استار شدادی، امیره سعد، از فداکاری زیلان علیه ترکیه‌ی اشغال‌گر سخن گفت.

تاکید کرد: “شهید زیلان با شجاعت و فداکاری‌اش به چشمه‌ی آزادی و سکوی قهرمانی و فداکاری در تاریخ مبارزاتی کورد علیه ترکیه‌ی اشغال‌گر تبدیل شد”.

قول داده شد به راه مبارزاتی وی برای آزادی زنان ادامه داده شود.

پس از سخنان، امیره سعد، نامه‌ی شهید زیلان را که قبل از شهادتش به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان کرده بود.

مراسم با نمایش ویدیویی درباره‌ی زندگی شهید زیلان پایان یافت.