خلق کوبانی به مراسم ترحیم خانواده‌ی شهید باران مظلوم رفتند

صدها نفر از روستاهای کوبانی برای تسلیت گفتن به خانواده‌ی شهید باران مظلوم به روستای خانکی‌ رفتند.

گریلای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) باران مظلوم (حلیم مصطفی) که در ۵ سپتامبر ۲۰۱۲ در منطقه‌ی الکِ به شهادت رسیده بود، در روستای خانکی برای وی مراسم ترحیم برگزار شد. صدها نفر از روستاهای کوبانی همراه با نمایندگان خودمدیریتی کانتون کوبانی به مراسم ترحیم رفته و به خانواده‌ی شهید باران مظلوم تسلیت گفتند.

پس از یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به شهدا، عضو انجمن حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د)  صالح نوح سخنرانی کرد و گفت: «شهدا صاحب این مراسم ترحیم هستند که جان خود را فدا نموده‌اند تا زندگی باشکوهی را برای خود و خلقشان فراهم نمایند.»

صالح نوح اعلام کرد، باران مظلوم فداکارانه به مبارزه پرداخت و به مبارزی آزاد تبدیل شد، حملات فاشیسم به منطقه هر روز ادامه دارد، می‌خواهند از طریق این حملات اراده‌ی ما را شکست دهند. همچنین می‌خواهند ما و رهبری را از هم جدا نمایند. اما باز هم شکست می‌خورند. این محصول رهبر آپو است در کوه ثابت شده است و دشمن را سراسیمه کرده‌اند، ما پیروز خواهیم شد.»

به نمایندگی از کنگره ستار، لطیفه سلیمان اعلام کرد: «باید از جنبش خود، رهبری خود و گریلاهایمان صیانت نماییم، جنبش ما در چهار دیوار زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند، ما با روحیه‌ی مقا‌ومت پیروز خواهیم شد، راه ما سرشار از افکار و آزادی رهبر آپو است.»

این مراسم ترحیم با شعار «شهدا نمی‌میرند» و «زنده باد مقاومت گریلا» به پایان رسید.