خلق کوبانی شهید خود را طی مراسمی دسته جمعی تشییع کردند

اهالی شهر کوبانی پیکر شروان نیروهای سوریه دمکراتیک مظلوم دوغان (سبری عبدالله) را که روز گذشته در حمله ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسید، با مراسمی دسته جمعی تشییع کردند.

شروان نیروهای سوریه دمکراتیک؛ مظلوم دوغان (سبری عبدالله) که برای عید به دیدار خانواده خود رفته بود، دیروز در پی حمله‌ی پهبادی ارتش اشغالگر ترکیه در کوبانی به شهادت رسید. پیکر شهید مظلوم دوغان با مراسمی دسته جمعی تشییع شد.

هزاران نفر در قبرستان شهید دجله‌ی کوبانی جمع شدند. پس از یک دقیقه احترام، محمود دمو از اعضای شورای نظامی منطقه فرات سخنرانی کرد. محمود دمو اظهار داشت که شهید مظلوم از اول انقلاب روژآوا در صف مبارزه  بود، در نبرد کوبانی حضور داشت و زمانی که اردوغان گفت کوبانی در آستانه سقوط است، مظلوم و همرزمانش وعده مقاومت دادند و امید اشغالگران را شکست دادند.

محمود دمو اظهار داشت که آنها پیرو راه مظلوم خواهند بود و وعده انتقام داد.

فیاض برکل، رئیس هیئت اقتصادی منطقه فرات نیز با بیان اینکه مظلوم رفته است، اما هزاران مظلوم راه او را ادامه خواهند داد، گفت: شهید مظلوم راه برادر شهیدش را ادامه داد و امید خود را برآورده کرد. همه خلق وطن‌دوست و دلسوز ما فرزندان خود را به نام او نامگذاری می‌کنند و نسلی تازه از شورشیان برمی‌خیزد. ما نمی‌گذاریم که دولت ترکیه به امید خود برسد، امید آنها نابودی سیستم خودگردانی و اراده زنان است. اما امید آنها را شکست خواهیم داد و پیروز خواهیم شد.

شروان مسلم یکی از همرزمان مظلوم نیز با بیان اینکه پرچم مظلوم همیشه برافراشته خواهد بود گفت: دشمن را شکست خواهیم داد.

پس از پایان سخنان، گواهی شهادت، قرائت و به خانواده صبری عبدالله ملقب به مظلوم دوغان تحویل داده شد.